جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/حادثه غدیر در اسلام به اندازه ای عظیم است که دشمنان از حذف آن مأیوس شده و به همین دلیل در فتنه بعدی به دنبال تلاش بر تحریف محتوای غدیر هستند.

 به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در همایش غدیر که در میدان امام علی(ع) پردیسان قم برگزارشد گفت:  حادثه غدیر در اسلام اندازه ای  عظیم است که دشمنان از حذف آن مأیوس شده و به همین دلیل در فتنه بعدی به دنبال تلاش بر تحریف محتوای غدیر هستند.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی افزود: گاهی افرادی در داخل کشور هم بر این تحریف سخن می گویند و به دنبال تعریف معنای دوستی برای مولا هستند. در طول تاریخ اسلام دشمنان به دنبال تحریف غدیر بودند و الان هم می بینیم این امر مهم به جد درحال اتفاق افتادن است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری بابیان اینکه اگر کسی معنای سخن پیامبر(ص) در مورد مولا را دوستی تعبیر کند آیا به فهم و درک و حکمت او توهین کرده یا نکرده است گفت: قطعا این چنین خواهد بود چون پیامبر(ص) حکیم و فهیم است و هیچ وقت نمی آید آن همه آدم را در هوای گرم و در مدت زمان طولانی نگه دارد و به آنها بگوید علی(ع) را دوست داشته باشید.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل متعدد منبی براینکه منظور ازکلمه مولا درسخنان پیامبر(ص) دوستی نیست، بلکه به معنای ولایت و جانشینی است، افزود: اولین دلیل این است حادثه غدیر در حجت الوداع اتفاق افتاده است واین نشان می دهد حادثه ای که در این سفر واقع می شود، حادثه عادی نیست.

وی عنوان کرد: دومین دلیل این است پیامبر(ص) پیش بینی حادثه خاصی را کردند و از قبل برای حادثه غدیر زمینه سازی کردند. پیامبر(ص)به همه اعلام کردند که بعد از  مراسم حج، درمنطقه غدیر جمع شوند. آیا پیامبر(ص) با این همه زمینه چینی، می خواهد بگوید علی(ع) را دوست داشته باشید، آیا منظور خطبه غدیر، دوستی است یا منظور غدیر ولایت است.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی افزود: دلیل دیگراین است، حادثه آن قدر مهم بود که پیامبر(ص) دستور دادند برای مراسم غدیر، جایگاهی بسازند. بعد اصحاب به دستور پیامبر(ص) در سمت راست و چپ دو خیمه برای پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) برپا کردند.

وی عنوان کرد: رسول خدا(ص) نیامد تنها بگوید علی را دوست داشته باشید؛ بلکه این حادثه آن قدر مهم بود که در ابتدای  سخنرانی از توحید و نبوت شروع کرد تا به خطبه غدیر رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری افزود: دلیل دیگر این است پیامبر(ص) در سخنرانی چند بار از حضرت علی(ع) به عنوان وصی، فرمانروا و حاکم در خطبه غدیر نام برد.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی افزود: و بار دیگر پیامبر(ص) چند بار درخطبه غدیر لقب امیرالمؤمنین را برای حضرت علی(ع) نام می برد. اما متأسفانه عده ای افراد، سخنان پیامبر(ص) را تحریف کردند ومنظور ایشان از لفظ مولی را  به عنوان دوست تعبیر کردند.

وی عنوان کرد: رسول خدا(ص) سه یا دوبار از مردم درمورد خطبه غدیر بیعت می گیرند و بعد قرآن به صراحت به مسئله ولایت تأکید می کند که ای پیامبر(ص) وظیفه تو تعیین وصی است که من خدا تعیین کردم و اگر این کار انجام ندهی نبوت کامل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری افزود: آیا این کاری که پیامبر(ص) از سوی خدا تهدید می شود، منظور دوستی است و تنها علی(ع) را دوست داشته باشید یامنظور ولایت و جانشینی است.

نماینده مردم قم درمجلس شورای اسلامی افزود: دلیل دیگر بر امامت و جاشینی تنفیذ کردن امیرالمومنین و جمعیت بالغ بر 120هزار نفر در منابع شیعه است.

وی بابیان اینکه رمز ماندگار غدیر به وسیله پیامبر(ص)، نوشتن سخنرانی  غدیر ایشان به وسیله کاتبان بود، گفت: این مسئله باعث شد که نتوانند مسئله غدیر را مخفی کنند. 

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری افزود: این دلایل برای ولایت و جانشینی است. آیا با حکمت رسول خدا(ص) سازگاری دارد که ایشان با این همه دلایل و مقدمه بگوید ای مردم حضرت علی(ع) را دوست داشته باشید یا موضوع فراتر از این قضیه است و آن هم جانشینی و موضوع ولایت حضرت علی(ع) بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه مشکلات امروز  جامعه به دلیل عدم پیروی از ولایت ولی فقیه است. اگر جامعه پیرو، ولی فقیه باشند، نباید شاهد این همه مشکلات باشیم.

وی عنوان کرد: نکته دیگر موضوع امربه معروف است و اما امروز بعضی ها در مقابل این امر ایستادگی می کنند و اجازه نمی دهند اجرا شوند.

 

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha