جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ولدان

حوزه/ مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم گفت: امروز بیعت با امیر المؤمنین(ع) بیعت با مهدی(عج) و بیعت بی چون و چرا با نایب ایشان ولی فقیه است.

به گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه، حجت الاسلام محمدباقر ولدان چهارشنبه شب در جشن بزرگ عید غدیر که در مصلی قدس قم برگزار شد، اظهار داشت: امیر المؤمنین علی(ع) الگوی شجاعت، غیرت و ایثار بودند و دنیای غرب از شیوه و منش چنین شخصیت بزرگی دور است.

وی گفت: حضرت علی(ع) چنان شجاعتی داشت که در جنگ ها هیچ گاه به دشمن پشت نمی کردند و حتی زره ایشان پشت نداشت.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم یکی از ویژگی های منحصر به فرد امیرالمؤمنین علی علیه السلام که باعث دوچندان شدن عظمت و بزرگی مقام ایشان می شود را عبادت و بندگی این امام بزرگ دانست و تصریح کرد: عبادت حضرت علی(ع) با چنان معرفتی بود که وقتی می خواستند تیر را از پای ایشان خارج کنند این کار را هنگام نماز انجام دادند که گویا حضرت در نماز در این جهان نیستند.

وی ادامه داد: همین امام نیز در هنگام نماز صدای سائل به گوشش می رسد و برای رضای خدا، در وسط نماز انفاق می کند و انگشتر خود را به وی می بخشد.

حجت الاسلام ولدان با بیان اینکه از محبوب ترین کارها نزد خدا، قیام برای رفع نیازهای برادران ایمانی و تلاش در رفع آن است به سیره زندگی امام علی(ع) در کمک به محرومین اشاره کرد و آن را الگویی برای دیگران خواند.

وی با اشاره به اینکه لقب ابوتراب به معنای پدر خاک یا پدر و رئیس خاکیان است، گفت: در روایتی رسول خدا خود و امام علی(ع) را پدران امت نامیدند.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم با تأکید بر اینکه اگر مردم واقعا عاشق حضرت علی(ع) می شدند دیگر جهنمی به جود نمی آمد و زندگی ها بهشتی می شد، گفت: اگر در روز غدیر بیعت کنندگان، بیعت شکن نمی شدند امروز حال و هوای شیعیان به گونه ای دیگر بود.

وی خاطرنشان کرد:  امروز بیعت با امیر المؤنین(ع) بیعت با مهدی(عج) و بیعت بی چون و چرا با نایب ایشان ولی فقیه است.

حجت الاسلام ولدان با بیان اینکه امروز پیام ولایت حضرت علی(ع) پیام برائت از مشکرین است، افزود: با توجه به اینکه اعیاد اسلامی بسیاری وجود دارد اما به خاطر این که خداوند در غدیر به دین خود رسمیت بخشید این روز عید الله اکبر شد.

وی با بیان اینکه خداوند در غدیر دین را کامل نمود و نعمت را بر بندگانش تمام کرد و ولایت با برائت تکمیل گردید افزود: از امام صادق( ع) سؤال کردند که این نعمتی که خدا بر ما تمام کرده است چیست و ایشان پاسخ داد: آن نعمتی که خدا در قیامت از آن حتما خواهد پرسید نعمت ولایت است؛ ما در نماز پنج گانه روزی ده بار از خدا طلب هدایت در مسیر ولایت می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha