جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت‎الاسلم والمسلمین مسعود آذربایجانی

حوزه/رئیس مرکز تخصصی اخلاق گفت: اختلاف های موجود ریشه در دنیا طلبی و مقام طلبی دارد، فرد ولایت مدار هیچ گاه به دنبال اختلاف نمی رود زیرا سبک زندگی اهل بیت(ع) اینگونه نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مسعود آذربایجانی رئیس مرکز تخصصی اخلاق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره معنای ولایت بیان داشت: ولایت در جامعه اسلامی به معنای رابطه عمیق عاطفی بین مردم و ولی است.
وی تصریح کرد: زمانی که بین ولی خدا و مردم یک رابطه عاطفی و درونی ایجاد شود به قطع ارشاد ولی خدا در جامعه موثر خواهد بود و تبعیت از ایشان امری واجب در بین مردم شمرده می شود.
رئیس مرکز تخصصی اخلاق گفت: امام معصوم مظهر جامع اسماء جمال و جلال حضرت حق است و به تحقیق تبعیت از ایشان رسیدن به کمال الهی است.
وی در ادامه با اشاره به زیارت جامعه کبیره خاطرنشان کرد: در زیارت جامعه کبیره صراط مستقیم را ولایت معرفی می کند و در ادامه  امیر مومنان علی(ع) را اصل و صراط مستقیم بیان می کند.
حجت الاسلام والمسلمین آذربایجانی با اشاره به ضرورت پذیرش ولایت تاکید کرد: اگر مسلمانان به معنای واقعی کلمه ولایت را بپیذیرند یعنی با دل و جان معنای ولایت را درک کنند قطعا با دوستان ولی خدا دوست و با دشمنان ولی خدا دشمن می گردند.
وی افزود: امروز اهل سنت نیز به اهل بیت(ع) محبت داشته و محبت خود را اظهار می کنند به همین سبب شیعه واقعی ولایت مدار نیز باید محبان اهل بیت را دوست بدارد.
استاد حوزه علمیه قم گفت: وحدت مساله ای دو طرفه است و مذاهب اسلامی باید برای رسیدن به وحدت بکوشند تا جامعه اسلامی به اقتدار حداکثری برسد.
وی در ادامه افزود: اختلاف های موجود ریشه در دنیا طلبی و مقام طلبی دارد، فرد ولایت مدار هیچ گاه به دنبال اختلاف نمی رود زیرا سبک زندگی اهل بیت(ع) اینگونه نبوده است.
وی در پایان گفت: دامن زدن به اختلاف ها از هیچ کس قابل قبول نیست، امیر مومنان علی(ع) نیز با خلفا معاشرت داشتند و البته که با رفتار خود دیگران را جذب می کردند امابا رفتارشان به آموخته اند که باید از اختلاف بپرهیزیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha