پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ حال و هوای حرم کریمه اهل بیت(ع) در شب عید غدیر

حوزه/مراسم عمامه گذاری طلاب و جشن عید غدیر امروز در بیوت مراجع و علما در قم برگزار شد

 به گزارش خبرنگارخبر گزاری «حوزه»، این مراسم که باحضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی از مراجع تقلید و اقشار مختلف مردم در مدرسه امیر المؤمنین(ع) در قم برگزار شد،حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی ضمن تبریک این ایام گفت: انسان هوشیار و زرنگ کسی است که بداند چه چیزهای در پیشگاه خدای متعال از جایگاه خاصی برخوردار است و از آن طرف در محضرخدای بی ارزش است.

سخنران این مراسم افزود: اگر هر کسی بداند چه عامل و برنامه ای در پیشگاه خدا ارزش دارد و بزرگ می داند و انسان به سمت آن برود و انجام دهد قطعا به کمال در دنیا و آخرت خواهد رسید.

وی اظهارداشت: یکی از موضوعات مهم که خدا برای آن ارزش دو چندان قائل است، موضوع امامت و ولایت است. همه باید خود را نسبت به این مسئله آگاه کنیم تا بتوانیم به عظمت این روز پی ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین میرشفیعی گفت: درعظمت این روز همین اندازه بس که آیات متعددی درباره آن به صراحت وارد شده و پیامبر(ص) 23سال همه نوع رنج، مشکلات و مخالفت را تحمل می کند، تا موضوع غدیر را که از سوی خدا به آن مأمور شده بود، به مردم ابلاغ کند.

سخنران این مراسم اظهارداشت: روز غدیر آن قدر در پیشگاه با ارزش است که از خدا از آن به عنوان تکمیل کننده نبوت برمی شمارد و نسبت به ابلاغ آن به پیامبر(ص) هشدار و تهدید می کند.

وی اظهارداشت: در اهمیت حدیث غدیر همین اندازه بس که حتی معاندین به آن اقرار کرده و تواتراجمالی بر آن وار شده است.

در ادامه مراسم عمامه گذاری طلاب به وسیله حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید برگزارشد.

مشابه همین مراسم در بیوت سایر مراجع تقلید و علما در قم حضرات آیات نوری همدانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی، جوادی آملی و صافی گلپایگانی برگزارشد.

313/40

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha