جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اعرافی نماز جمعه

حوزه/ امام جمعه قم بیان کرد: به فضل خدا در مقابل همه توطئه ها خواهیم ایستاد و شما هم چهلمین سالگرد انقلاب باشکوه ما را خواهید دید و بازهم طعم تلخ شکست را از این ملت خواهید چشید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت‎الله اعرافی ظهر امروز در خطبه نماز جمعه این هفته قم با اشاره به هفته دولت گفت: از همه اقداماتی که دولتمردان برای ارتقای کمک رسانی و خدمت رسانی به مردم انجام داده اند سپاسگزاریم و امیدواریم با ارشادات رهبری معظم، مسئولان کشور با روحی تازه به دنبال ارتقای خدمت های خالصانه خود باشند.

وی با اشاره به روند مناسب پرسش سوالات از رئیس جمهور گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت نیز سخنان بسیار مهمی ارایه کردند که امیدواریم مورد توجه واقع شود؛ برای مهار گرانی و ایجاد اشتغال و حل مشکلات باید به اقتصاد مقاومتی التزام داشته باشیم؛ باید با اتکای به منابع داخلی و تامین لوازم اقتصاد مقاومتی چالش های اقتصادی و معیشتی مردم را از بین ببریم.

امام جمعه قم بیان کرد: اقداماتی که در بخش دفاعی کشور انجام شده است به خصوص در بخش موشکی و هواپیمای جنگده قابل تقدیر است؛ برای مقابله با دشمنان باید قدرت دفاعی خود را مستحکم کنیم و بسیج و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی باید با اقتدار کامل کار خود را دنبال کنند؛ امروزه ایران به رغم همه مشکلات راه پرافتخار خود را می پیماید و ملت ایران به رهبری مقام معظم رهبری در خط اول جبهه مقاومت دست برتر و پیشگامی خود در معاهدات و مبارزه با تروریسم را به منصه ظهور رسانده است.

وی خطاب به گروه اقدام و ترامپ اظهارکرد: به فضل خدا در مقابل همه توطئه ها خواهیم ایستاد و شما هم چهلمین سالگرد انقلاب باشکوه ما را خواهید دید و بازهم طعم تلخ شکست را از این ملت خواهید چشید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روز تعاون بیان کرد: تعاونی ها نقش مهمی در توسعه اقتصادی در کشور و همچنین قانون اساسی دارد ولی به رغم این جایگاه قانونی وخدمات تعاونی ها با جایگاهی که در قوانین تصریح شده است فاصله داریم؛ زیرا تصویر ارایه شده آن است که 25 درصد حوزه اقتصادی به تعاونی مبدل شود ولی با این رقم فاصله داریم که اگر این چنین شود مردم و جوانان ما از آن منتفع می شوند؛ تعاونی ها رونق بسیاری به توسعه عدالت در کشور خواهد داد.

وی با اشاره به روز بانکداری اسلامی بیان کرد: بانک مقوله بسیار مهمی است؛ انتظار می رود که در قانون جدید بانکداری که مراحل آن در مجلس در حال طی شدن است دغدغه های مراجع و اقتصاددانان و صاحبان فکر و ایده بر بازنگری قانون بانکداری لحاظ شود و این قانون بر اساس و مبنای تفکر اسلامی اصلاح و تدوین شود؛ دیرکرد،سودهابانکی و تسهیلات و برخی از فعالیت های بانکی از جمله مواردی است که مراجع عظام و دانشمندان اقتصادی مطالب بسیاری در این عرصه مطرح کرده اند که امیداوریم با اصلاح این فرایند به توسعه عدالت اقتصادی و رونق بخش های مختلف برسیم.

آیت الله اعرافی با اشاره به روز صنعت چاپ اظهارکرد: قم به عنوان یکی از قطب های تولید کتب و آثار دینی که در دنیا اثر گذار است باید از نظر چاپ و نشر، ارتقا پیدا کند؛ بخش خصوصی و عمومی و حمایت های دولتی باید مشکلات این عرصه را حل کنند.

وی با اشاره به سالروز مباهله و نزول آیه «هل اتی» بیان کرد: امیدواریم که بتوانیم راه پرافتخار و مکتب پرافتخار اهل بیت(ع) را به دنیا معرفی کنیم، کسانی که امسال پرچم غدیر را بر افراشتند و به مقام والای امام علی(ع) عرض ارادت کردند مایه افتخار هستند و امیدواریم با این تلاش ها پیام روحبخش غدیر به سراسر عالم مخابره شود.

امام جمعه قم در خطبه اول گفت: اعمال انسان دارای موج است که پس از انجام قطعا اثراتی را بر خود و محیط می گذارد؛ به عنوان مثال، وقتی یک نویسنده کتاب خوبی را می نویسد عده بسیاری از آن استفاده می کنند.

وی افزود: این گونه اعمال را اعمال ماندگار و تمام نشدنی گویند؛ وقتی یک استاد، شاگرد خوبی را تربیت می کند پس از مرگ استاد نیز با فعالیت شاگرد، ثواب و خیرات نیز به آن استاد می رسد؛ عاشورا نیز از جمله وقایعی بود که در طول تاریخ ماندگار شد و در جامعه اثر گذار است.

آیت الله اعرافی بیان کرد: در نقطه مقابل اگر کسی یک خط انحرافی را ایجاد کرد این انحراف نیز در جامعه استمرار می گذارد؛ اعمال نوع دوم در دوم قانون دارد؛ یعنی اعمالی که از سوی انسان انجام شده است و دارای موج است، تا زمانی که آن موج باقی است، پایه گذار آن موج در ثواب یا عذاب آن نیز سهیم خواهند بود.

وی گفت: عالم برزخ عالمی است که انسان نمی تواند با عمل مستقیم، خیر و شری کسب کند، ولی در عالم دنیا، موج اعمال خوب و بد در پرونده انسان نوشته می شود؛ صدقات جاریه و وقف و پرورش فرزند و شاگردان خود به پرونده اعمال انسان در برزخ اضافه می شود؛ همچنین اگر پایه یک سبک و روش و رسم خوبی را بگذارد تا زمانی که مردم به آن پایبند هستند سهیم است و برعکس نیز به همین گونه است.

وی تصریح کرد: تربیت فرزند خوب صدقه جاریه است و تا زمانی که این فرزند خود به انتشار خیرات و خوبی های خود اقدام می کند پاداش خوبی این فرزند نیز به پدر و مادر می رسد؛ انسان دانشمند و خدمت گذار به جامعه، پدر و مادر خود را نیز منتفع خواهد کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha