جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روحانیت

حوزه/ مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌ شرقی بر ضرورت تبیین رویکردهای جدید حوزه های علمیه در دهه پنجم انقلاب اسلامی برای مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، روح‌ الله رشیدی مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌ شرقی، در هفتمین جلسه از سلسله نشست ‌های فکرانه ویژه مسائل انقلاب اسلامی با محوریت «مسئولیت روحانیت، روحانیون مسئول»، خاطرنشان کرد: وقتی آثار و برکات حوزه علمیه در جامعه هویدا می شود، نمی توان مردم را از مسایل حوزه حذف کرد؛ در شرایط جدید، مسایل تازه‌ ای برای جامعه پیش آمده و آنان می‌ خواهند بدانند چه ‌‌میزان از این مسایل می ‌تواند به داخل حوزه‌ ها و حجره‌ های روحانیت ورود پیدا کند.

وی با اشاره به رویکردهای حوزه های علمیه در دهه پنجم انقلاب اسلامی افزود: گروهی بر این باور هستند که مسایل حوزه علمیه، تخصصی است و با این نگاه، آن‌ ها را در فضای عامه پس می‌ زنند، بلکه باید رویکردهای جدید حوزه های علمیه را برای مردم تبیین کرد.

رشیدی تاکید کرد: حوزه علمیه، مسئله انقلاب بوده و باید بر روی آن بحث کرد، نمی ‌شود به‌ خاطر تعصبات، مسائل حوزه را کنار گذاشت.

مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی آذربایجان‌ شرقی ادامه داد: مبارزه با فقر، فساد و تبعیض جهت برقراری عدالتف جزو تکالیفِ اولیه حوزه های علمیه است، باید نقش روحانیت در این تکلیف مشخص شود تا شاهد به قهقرا رفتن آن نباشیم.

وی اذعان داشت: برای عده ‌ای از آحاد جامعه اعم از معمم یا دانشگاهی، کارکرد حوزه‌ های علمیه، به مسئله یا دغدغه تبدیل نشده و نمی ‌خواهند در این ‌باره حتی سخنی به میان بیاورند.

رشیدی در پایان با اشاره به اتفاقات اخیر مدرسه فیضیه قم ابراز داشت: باید به اتفاقاتی که در فیضیه قم رخ داد به‌ چشم یک ظرفیت جهت مباحثه نگاه می ‌کردیم، اما حواشی بر متن غلبه کرد و از اصل موضوع که همان رسالت حوزه‌ هاست دور شدیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha