پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آذرشب معاون تهذیب حوزه بوشهر

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر از برگزاری کارگاه تلبس ویژه طلاب تازه معمم شده خبر داد و گفت: در این کارگاه طلاب معمم شده مدارس علمیه استان شرکت خواهند کرد و موضوعاتی نظیر اخلاق و ذی طلبگی، فوائد لباس روحانیت، مهارت های تبلیغی و آموزشی و عمامه پیچی مورد بحث قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام علی آذرشب، امروز در نشست با خبرنگاران از ملبس شدن تعدادی از طلاب مدارس علمیه استان بوشهر خبر داد و گفت: پس از انجام مصاحبه شفاهی از تعداد 12 نفر از طلاب، شش نفر حائز نمره قبولی شدند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر افزود: این شش نفر در مراسمی به مناسبت عید سعید غدیر خم به دست حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مصلی امام خمینی(ره) بوشهر مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شدند.

وی همچنین از برگزاری کارگاه تلبس ویژه طلاب تازه معمم شده خبر داد و گفت: در این کارگاه طلاب معمم شده مدارس علمیه استان شرکت خواهند کرد و موضوعاتی نظیر اخلاق و ذی طلبگی، فوائد لباس روحانیت، مهارت های تبلیغی و آموزشی و عمامه پیچی مورد بحث قرار گرفت.

حجت الاسلام آذرشب با اشاره به قوانین تلبس ابراز داشت: به منظور سامان‌دهي، رسميت ‌بخشي، حفظ و حراست از قداست لباس روحانيت و تشويق و ترغيب طلاب به امر تلبس، آيين‌نامه تلبس طلاب حوزه‌هاي علميه بررسی می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان بوشهر افزود: لباس روحانيت، عبارت است از عمامه، عبا و قبا كه نشانگر برخورداري از تحصيلات ديني در حوزه‌هاي علميه، پايبندي به ارزشهاي اسلامي و آمادگي ايفاي نقش در جامعه اسلامي است.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha