شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین خواستار حضور جدی و منظم و با برنامه طلاب حوزه علمیه قزوین در کلاس های درس شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی،پیش از ظهر امروز در جمع طلاب ،واساتید مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین گفت:طلاب علوم  دینی باید همیشه تشنه علم آموزی بوده  وتعطیلات نباید برای آنها فرصت استراحت بدهند ،چرا که یک طلبه موفق باید از این فرصتها ی به دست آمده نهایت استفاده را ببرند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اگر ما دیگران را به اخلاق اسلامی ،احکام دینی وعلم آموزی تشویق وترغیب می نماییم باید ابتدا از خودمان شروع نماییم .

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:در جامعه اسلامی امروز نیاز به امر به معروف ونهی از منکر است که طلاب علوم دینی باید علاوه بر اینکه ارتباط خوبی با آحاد مردم به خصوص جوانان داشته باشند،باید این فریضه الهی وقرآنی را در جامعه ترویج نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد:ارتباط یک طلبه با هم حجره ای خود وداشتن اخلاق شایسته واسلامی باعث می شود که الگوی شایسته برای مردم باشیم.

استاد حوزه علمیه قزوین به حضور منظم وجدی در کلاسهای درس اساتید را برای طلاب علوم دینی  با اهمیت دانست وخاطرنشان کرد:مسئولین حوزه علمیه قزوین باید هیچ گونه تسامح وتساهل نسبت به طلبه ای که نظم در مدرسه وکلاسها را ندارد را نداشته باشند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:انضباط مسئله مهمی در مدارس علمیه بوده که نه تنها اساتید و مدیران مدارس علمیه ،بلکه باید طلاب نیز این مسئله را به خوبی رعایت و با کادر مدرسه نهایت همکاری را داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی به مسئله صبر در زندگی وامور تحصیلی پرداخت وعنوان کرد: صبر نقطه اساسی برای موفقیت یک طلبه محسوب می شود،چرا که خداوند همیشه به کسانی که در امور زندگی خود صبر می کنند عنایت ویژه ای داشته است.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد:اگر در دین صبر نباشد ،ایمان از بین خواهد رفت وشما طلاب علوم دینی که این راه ارزشمند را انتخاب کردید بدانید که سختیها ومشقتهای فراوان در راه شما وجود داشته که صبر وتوکل برخدا را نیز همراه خود داشته باشید.

وی سپس از زحمات حجت الاسلام نوروز لو (سرپرست سابق مدرسه علمیه سفیران هدایت قزوین ) قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha