جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری یزدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: با گذشت چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی تشکیل ستادهمکاریهای حوزه و آموزش و پرورش اتفاق خوبی بوده است ،اما نباید به این اکتفا کرد چراکه جای کار زیادی داریم.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»،به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد همکاریها، آیت الله محمد رضا ناصری یزدی در مورد فعالیت های مشترک میان حوزه و آموزش وپرورش که در قالب ستاد همکاریها در حال انجام است،خاطرنشان کرد: معتقدیم فعالیت ستاد همکاری ها خوب است و آثار و برکات خوبی می تواند داشته باشد، اما هنوز کاری اساسی صورت نگرفته است.

*علما و مدرسین نسبت به ستاد همکاریها اهتمام دارند

وی عنوان کرد: بعضی از اتفاقات در سایه همکاری ها روی داده است اما ،کافی نیست باید در این مسیر آموزش و پرورش متحول شود تا بتوان به نتیجه رسید  در دیدار با رهبری ،علما و اعضای جامعه مدرسین پیرامون فعالیت های ستادهمکاریها گفت و گو کرده ایم و به نیازسنجی پرداخته ایم.

امام جمعه یزد ادامه داد: باید از همان کودکی هویت و آداب دینی به فرزندان بیاموزیم و دراین  باره آموزش و پرورش یک ظرفیت مهم است.

*حوزه و مدرسه باید هویت الهی دانش آموزان را تشکیل دهند

وی تصریح کرد: کودک باید بداند رها نیست ،اگر هویت دینی در فرزندان مورد توجه نباشد ،کودک هویت نمی گیرد و به دنبال ظاهر می رود، حوزه و مدرسه باید هویت الهی دانش آموزان را تشکیل دهند رفوکاری و شاخ و برگ دادن به تربیت دینی وظیفه ای سنگین از سوی ستاد همکاریهاست.

*نیازمند بازنگری در سیستم آموزشی هستیم

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: سیستم آموزش و پرورش باید تغییر کند، باید نگرش را تغییر بدهیم، چرا که دین، سیاست و علم از هم جدا نیست و این مساله باید شکل عینی بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که از کودکی برنامه ریزی به فراخور سن و نیازها داشته باشیم و مسیر را نشان دهیم، حوزه نیز باید چنین کند در کلاس های درس خود کتب و آثاری را برای حفظ اعتقادات دانش آموزان و تعمیق باورها و مبانی دینی تالف ومعرفی نماید .

رییس کمیته همکاری های استان یزد عنوان کرد:جامعه گرفتار آسیب های اجتماعی است در خصوص حجاب و عفاف باید تلاش مضاعف شود، فرزندان سرمایه های ارزشمندی هستند و باید تربیت دینی آن ها مورد توجه باشد.

وی یادآور شد: در چهلمین سال انقلاب باید در بسیاری از موارد تجدید نظر کنیم ،آموزش و پرورش و سیستم های اداری در تمامی سازمانها  تجدید نظر کنند ،سیستم اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی با استفاده از الگوهای خوب متحول شود.

*شعار هرمدرسه یک روحانی نیاز امروز ماست

آیت الله ناصری یزدی خاطرنشان کرد:مراکز فرهنگی که نبض دانش آموزان در دست آنهاست ،جایگاه مهمی دارند تشکیل و توسعه مدارس امین با شعار هر مدرسه یک روحانی یکی از اقدامات و حرکت های بزرگ انقلابی است  و نیاز امروز ما در جهت انس با معنویت و مبانی دینی و آشنای با معارف اثر گذار است.

وی بیان کرد:دانشگاه فرهنگیان نیز سیستم آموزشی خود را تغییر دهد و همانند دانشگاه نباشد تا بتوانیم به رشد و توسعه دست یابیم.

 

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha