شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جهاد

حوزه/ هم اندیشی گروه های جهادی حوزه های علمیه کشور در همایش «جهاد دائمی به سبک ولی» در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با هدف نکوداشت پنجاهمین سالگرد حضور جهادی رهبری در عرصه کمک رسانی به مردم زلزله زده جنوب خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، هم اندیشی گروه های جهادی حوزه های علمیه کشور در همایش «جهاد دائمی به سبک ولی» در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با هدف نکوداشت پنجاهمین سالگرد حضور جهادی رهبری در عرصه کمک رسانی به مردم زلزله زده گناباد، کاخک و فردوس به همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

حجت الاسلام خواجه حیدری، مسئول گروه جهادی تبلیغی حضرت ابوالفضل از منطقه جیرفت استان کرمان در این نشست کار جهادی را به منزله مردمی بودن عنوان و ابراز کرد: باید جهادگران در بدنه مردم حضور داشته و بی منت و چشمداشت فعالیت کنند.

در ادامه حجت الاسلام مرادی، از دیگر جهادگران حوزه های علمیه با بیان این که آن گروه تبلیغی که رسالت هدایت امت را بر عهده دارد، فایده افزون تری داشته و ثواب زیادی نصیب او می شود، اظهار کرد: جهادگران کار دینی می کنند، خیلی باید حواسشان جمع باشد چراکه روحانیون همواره در معرض حملات بیش تری از ناحیه شیطان قرار دارند.

این جهادگر با بیان این که همه باید به خداوند توکل کرده و حواستان بیش از دیگران به خودتان باشد، بیان کرد: خود را به بودجه های تبلیغی وابسته نکنید و کارهایتان مردمی باشد و در حقیقت ارتباط گیری با مردم سبب می شود کارها تعمیم داده شود؛ بنابراین با مردم ارتباط بگیرید و حتی اگر مشکل مالی دارید نگذارید کار تعطیل شود.

حجت الاسلام صابری تولایی، مدیر سابق تبلیغ حوزه علمیه خراسان نیز با این توصیه که هیچ وقت مسائل مالی در اولویت برای حرکت نباشد، عنوان کرد: هرگز در امر تبلیغ تنبلی نکنید؛ امروز فعالیت های جهادی تئوریزه نشده و اگر بنا باشد چشمانتان را بر مسائل روز بسته بدون اینکه شاخصه های اولویت در فعالیت جهادی مشخص شود، ارزشی ندارد.

وی ابراز کرد: ما برای فعالیت های جهادیمان شبکه منسجم نداریم و تدوین نظام جامع حوزه علمیه خراسان نقطه عطفی در منسجم تر شدن گروه های جهادی است.

همچنین حجت الاسلام رحمانی، از دیگر جهادگران به تبیین مفهوم شناسی تبلیغ گروهی پرداخت و گفت: تبلیغ به تعبیر حضرت امام(ره) به معنای روشن نشان دادن خوبی ها و رساندن حقایق است.

این جهادگر با بیان این که تبلیغ از «ولی» نیز بسیار مهم است، بیان کرد: خداوند این چنین فرمود که  اگر پیام را منتقل نکردید یعنی اصلا تبلیغ نکرده اید؛ بنابراین یکی از خصوصیت تبلیغ های جهادی آموزش در میدان عمل است یعنی رسالت ما هم افزایی و هم اندیشی در راستای هدایت امت بوده و کسی نمی تواند در عرصه تبلیغ بی مزد بین ما و مخاطب مانع شود.

وی خطاب به مبلغان جهادی حوزه توصیه کرد: از کارهای سخت نترسید و بدانید جهاد یعنی مبارزه خستگی ناپذیر؛ فضیلت تبلیغ را پیدا کنید و بدانید تخصص و تعهد با هم مداخله دارند و در راستای ایفای تعهدتان بکوشید.  

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha