پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد جماعت المتقین

حوزه/ مردی در ایالت فلوریدای آمریکا که در تماسی تلفنی مسلمانان مسجد را تهدید به بمب گذاری کرده بود، در دادگاه به گذراندن ۴ سال زندان، ۳ سال آزادی مشروط و پرداخت ۱ هزار و ۸۰۰ دلار جریمه محکوم شد؛ درحالیکه این جرم می‌توانست ۲۰ سال زندان در پی داشته باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از فاکس نیوز، مردی در ایالت فلوریدای آمریکا که مسجدی را تهدید به بمب گذاری کرده بود به چهار سال زندان محکوم شد. فردریکو مونرو، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده، متهم 26 ساله با نام داستین آلن هیوز، را که در تماسی تلفنی تهدید به بمب گذاری مسجد کرده بود به گذراندن 4 سال زندان، 3 سال  آزادی مشروط و پرداخت 1 هزار و 800 دلار جریمه محکوم کرد.

هیوز که یکی از ساکنان محله کاتلربی در میامی می باشد، به جرم خود برای زیرپا گذاشتن آزادی دینی مسلمانان با استفاده از سلاح مرگبار و تهدید تلفنی به بمب گذاری مسجد محلی اعتراف کرده بود.

وی اذعان کرد که در 5 می با اعضای مسجد جماعت المتقین در پمبروک پاینز در ایالت فلوریدا تماس گرفته و یک پیام تلفنی اسلام هراسانه گذاشته و نمازگزاران را تهدید کرده است. وی همچنین تهدید کرده که ماده منفجره درمسجد گذاشته و قصد دارد مسجد را منفجر کند.

در ادامه ماجرا بانیان مسجد با پلیس تماس گرفته، اما بررسی ها نشان داد که بمبی در کار نبوده ؛ وی پس از دستگیری به ماموران اف بی آی گفته بود که هدفش ایجاد ارعاب و وحشت در میان مسلمانان بوده است.

بنجامین گرین برگ، دادستان ایالات متحده در بیانیه ای گفت: این محکومیت 4 ساله پیام واضحی می فرستد مبنی بر اینکه ارتکاب جرایم نفرت محور، عواقب جدی در پیش خواهد داشت.

این جرم از نظر قانونی می توانست 20 سال زندان در پیش داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha