سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید داوود موسوی - امام جمعه محمود ‌آباد

امام جمعه محمود آباد با گرامیداشت سالروز واقعه هفدهم شهریور، این قیام قونین را نقطه اوج پیوند مردم با مرجعیت دینی در جریان نهضت انقلاب دانست.

حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمود آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، با گرامیداشت سالروز واقعه هفدهم شهریور، این قیام قونین را نقطه اوج پیوند مردم با مرجعیت دینی در جریان نهضت انقلاب دانست.

وی با بیان این که رژیم پهلوی در آن دوران همه توان خود را به کار گرفت با همکاری غرب مردم را از مرجعیت دینی جدا کند، افزود: تلاش رژیم در جهت سرکوب وحشیانه تظاهرات مردمی با هدف تحقق اهداف استکباری نظام سلطه صورت گرفت.

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که مردم ایران در همه مقاطع نهضت انقلاب همگام با مرجعیت دینی حرکت می کردند، گفت: امروز نیز یک پیوند مستحکمی میان مردم و روحانیت برقرار است.

امام جمعه محمودآباد با بیان این که واقعه عظیم هفدهم شهریور ماه بستری را برای حرکت های گسترده تر ملت ایران برای مقابله با رژیم پهلوی فراهم کرد، افزود: ملت بزرگ ایران با تبعیت از رهبری نهضت در برابر رژیم تا دندان مسلح پهلوی ایستادند و از دین و نهضت دفاع کردند.

وی با بیان این که جنایت گسترده ای که رژیم در راهپیمایی مسالمت آمیز مردم در هفدهم شهریور ماه مرتکب شد چهره واقعی آن رژیم خونخوار را به دنیا نشان داد، خاطرنشان کرد: آن حادثه عظیم موجب گسترش خشم و نفرت ملت ایران از رژیم شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که به خاک و خون کشیدن جوانان کشورمان در هفدهم شهریور ماه از سوی رژیم طاغوت موجب گسترش حرکت های انقلابی جوانان ایرانی بر علیه رژیم شد، تصریح کرد: آن واقعه عظیم موجب پویایی نهضت انقلاب اسلامی در ادامه شد.

وی با بیان این که حادثه هفدهم شهریور بسترهای فروپاشی رژیم طاغوت را فراهم کرد، افزود: این قیام عظیم مردم نقطه عطفی در پیروزی شکوهمند نهضت عظیم انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که وحدت و همبستگی ملت ایران در جریان نهضت انقلاب رمز پیروزی انقلاب بود، خاطرنشان کرد: در هر مقطعی که مردم کشورمان با وحدت و همدلی حرکت کردند پیروز میدان شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در چهار دهه اخیر ملت بزرگ ایران با همبستگی ملی توانستند از همه مشکلات و بحران ها به راحتی عبور کنند، تصریح کرد: امروز نیز برای عبور از بحران ها تنها راه ممکن وحدت ملی است.

حجت الاسلام موسوی با تأکید براین که هر گونه تفرقه و اختلاف سم مهلکی برای کشورمان است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمن ایجاد تفرقه و اختلاف در داخل کشور برای نفوذ و سلطه بر ملت ایران است.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که ملت بزرگ ایران در جریان نهضت انقلاب با وحدت و همبستگی ملی و تبعیت محض از رهبری نهضت توانستند یک حکومت دو هزار و 500 ساله را نابود کنند، تصریح کرد: امروز نیز برای تقویت عزت و اقتدار بین المللی ایران اسلامی باید همه بخش های کشور با وحدت و همدلی پشت سر رهبری نظام حرکت کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه، وحدت و همدلی را رمز عبور از فتنه ها دانست و گفت: اگر در چهار دهه اخیر وحدت میان مردم کم می شد به یقین امروز ایران اسلامی از چنین شرایط مناسبی برخوردار نبود.

وی، عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری را رمز رستگاری و سعادت ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: اگر به دنبال پیشرفت و اقتدار این نظام اسلامی هستیم باید معیار سخن و همه برنامه های ما بر پایه رهنمودهای ولی فقیه باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha