جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عمامه گذاری طلاب مدارس علمیه اندیمشک

حوزه/ حجت الاسلام آذرافروز، با اشاره به راه‌های پیش روی طلاب پس از تلبس، گفت: «تبلیغ و حضور در مدارس علمیه برای ادامه تحصیل در سطح سه»، «حضور در مدارس طرح امین»، «تحصیل و شرکت در طرح هجرت و اداره یک مسجد در مناطق محروم یا غیر محروم» و... از جمله راه‌های پیش روی طلاب پس از تلبس است.

حجت الاسلام حسن آذرافروز، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بقیه‌الله‌ اعظم شهرستان اندیمشک، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اندیمشک، اظهار داشت: امسال آیین عمامه‌گذاری به‌طور هم‌زمان برای طلاب مدارس علمیه بقیه‌الله و امام جعفر صادق(ع) اندیمشک برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این مراسم ۶ نفر از طلاب مدرسه علمیه سفیران معمم شدند افزود: طلاب برای رسیدن به این کسوت باید شرایط عمومی و اختصاصی لازم را دارا باشند که شرایط عمومی شامل اتمام واحدهای درسی تعیین شده، شرکت در مصاحبه و دوره فشرده و شرایط اختصاصی در اختیار شورای تربیتی، آموزشی مدرسه است.

حجت الاسلام آذرافروز، پیرامون برنامه‌ریزی برای آماده کردن طلاب جهت کسب مقام تلبس، گفت: در سیاست‌گذاری کلان حوزه به محض ورود طلاب به مدرسه علمیه شرایطی فراهم می‌شود، تا قدم ‌به ‌قدم به شأنیت مورد نظر نزدیک شوند؛ به همین دلیل طلاب برای احراز صلاحیت تلبس باید دوره‌هایی را به صورت فشرده طی کنند.

 وی افزود: امسال این دوره‌ها در مدرسه علمیه بقیه‌الله برگزار گردید و در مباحث قرآنی، احکام، اخلاق، عقاید و بصیرت‌افزایی از اساتید تراز اول شهرستان، استان و قم دعوت به عمل آمد.

مدیر مدرسه علمیه بقیه‌الله اندیمشک، با اشاره به راه‌های پیش روی طلاب پس از تلبس، بیان کرد: «تبلیغ و حضور در مدارس علمیه برای ادامه تحصیل در سطح سه»، «حضور در مدارس طرح امین»، «تحصیل و شرکت در طرح هجرت و اداره یک مسجد در مناطق محروم یا غیر محروم»، «تحصیل حضوری و موکول کردن تبلیغ به بعد»، «تبلیغ در مسجد یا ارگان‌هایی همچون سپاه، نیروی انتظامی و نیروهای مسلح که به مبلّغ نیازمندند»، از جمله راه‌های پیش روی طلاب پس از تلبس است.

 وی در پایان با بیان اینکه طلبه ملبس وظیفه سنگینی در جامعه دارد، اظهار داشت: عملکرد یک طلبه در جامعه باید گفتارش را تأیید کند و در این صورت تأثیرگذاری لازم را در میان مردم خواهد داشت.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha