سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به تهاجم دشمن از طریق فضای مجازی، گفت: در این رویارویی اگر طلاب و روحانیان تجهیز علمی و تهذیبی نشوند نمی توانند در برابر دشمنان به برتری برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاری مکی، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد، با اشاره به آیات سوره اعلی، اظهار کرد: خداوند در این سوره می فرماید: «قَدْ أَفْلَحَ مَن تَزَكي‏» و تأکید می کند آن کس که خود را از پلیدی ها پاک گردانید به راستی رستگار شد.

وی ادامه داد: همچنین در آیه دیگری از این سوره می فرماید: «وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقَى»؛ برخی زندگی دنیا را ترجیح می دهند و حال آن که آخرت بهتر و ماندگار تر است.

حجت الاسلام سالاری مکی در ادامه به رسالت طلاب در جامعه امروز پرداخت و با بیان اینکه نظم و سخت کوشی از ملزومات حرکت در مسیر طلبگی است، اضافه کرد: حضرت علی(ع) بعد از تقوا، توصیه به نظم می کنند، از این رو طلاب برای ایفای رسالت طلبگی خود باید به نظم اهمیت بدهند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در وضعیت کنونی جامعه می بینیم که طاغوت آخرالزمان که از نظر تجربه و امکانات قوی تر از گذشته شده، در برابر ارزش های الهی صف آرایی کرده و در مقابل مکتب اهل بیت هم در برابرش ایستاده است.

وی خاطرنشان کرد: صف آرایی جبهه باطل در برابر جبهه حق به گونه ای است که به عنوان مثال اسرائیل و موساد 100 دانشجو را به مراسم اربعین سیدالشهدا(ع) می فرستند تا تحقیق کنند زائران اربعین چه می خواهند و با چه هدفی به این سفر آمده اند.

حجت الاسلام سالاری مکی در ادامه به ضرورت بصیرت و هوشیاری در برابر جبهه باطل پرداخت و با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بحث غدیر می فرمایند: غدیر کربلای عوام بود و کربلا غدیر خواص، افزود: در غدیر می بینیم که 120 هزار نفر با علی(ع) بیعت می کنند اما 70 روز بعد درب خانه او را آتش می زنند.

وی با اشاره به اینکه امروز دشمنان می خواهند اربعین را خاموش کنند، اظهار کرد: پیاده روی اربعین همایش غدیر آخرالزمان بوده و کسانی که از شیعه و سنی در این همایش میلیونی شرکت می کنند افرادی هستند که می خواهند به امام زمان(عج) دست بیعت بدهند.

حجت الاسلام سالاری مکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بین ایران و آمریکا جنگ روی نمی دهد، افزود: جنگ نظامی صورت نمی گیرد، اما جنگ تن به تن در فضای مجازی به شدت در جریان است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در این رویارویی اگر طلاب و روحانیان تجهیز علمی و تهذیبی نشوند و قدرت رویارویی علمی را نداشته باشند، نمی توانند در برابر دشمنان به برتری برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha