پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: هیچ خدمتی بالاتر از پیاده کردن قانون اساسی که خدمت به مردم است، نیست.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گردهمایی بزرگ علما، روحانیت و مبلغین خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: جامع‌ترین هدف قیام امام حسین(ع) تشکیل حکومت اسلامی است.

وی، انگیزه تشکیل حکومت را حکمت خدا دانست و بیان داشت: اگر انسان‌های منحرف پیدا شدند که حکمت خدا را بر نتابند، هیچ‌وقت خدا حکمت خود را پس نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی فلسفه حکمت الهی را حکومت الهی دانست و مطرح کرد: تمام نظام هستی قانون است و هیچ چیز بر خلاف قانون بایسته و شایسته به نتیجه نمی‌رسد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با بیان اینکه انسان اشرف مخلوقات و دارای خلقت استثنایی و استعداد نامتناهی است، تبیین کرد: انسان مدنی‌الطبع است یعنی باید به صورت اجتماعی زندگی کند.

وی بیان داشت: چنانچه انسان به صورت اجتماع نباشد یک حیوان مانند باقی حیوانات است که نه چیزی یاد می‌گیرد و نه ریشه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه شرط اول هر مسئله شناخت آن است، تبیین کرد: انسان نه مالک خود و نه مالک دیگران است بنابراین امر و نهی هیچ معنایی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اعلام اینکه امروز جمهوری اسلامی با وجود جنگ‌‌های روانی، تبلیغاتی و سستی و بی‌ارادگی یک عده در بهترین شرایط است، تبیین کرد: انقلاب اسلامی در آیات و روایات متعدد آمده و البته هیچ‌کس نمی‌تواند  وقت تعیین کند اما این آثار و علائم بسیار امیدوارکننده است و مسلم باید سؤالات و امتحان سخت باشد.

وی مطرح کرد: به برکت رهبری داهیانه ولی فقیه، خون شهدا، ایثارگران و جانبازان و کسانی که تا پای جان در صحنه بودند و خواهند بود مشاهده می‌کنیم به گفته امام خمینی(ره) یک معجزه انجام شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد: اگر از فرصت‌های پیش رو به بهترین نحو استفاده می‌کردیم، تحریم‌ها برای ما یک فرصت بود اما یک عده خودفروخته و سست عنصر هم از آن چالش ایجاد کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی با اعلام اینکه راه دوری را با پیروزی و سرافرازی آمده‌ایم تا انقلاب اسلامی به پیروزی و نظام جمهوری اسلامی تشکیل شود، ابراز داشت: باید تمام مشکلات را پشت سر بگذاریم.

وی به ویژگی‌های دولت اسلامی اشاره و با بیان اینکه دولت اسلامی دولتی است که بتواند جامعه بشری را از جهت رشد، مکتب، ایمان، تربیت،کار و هدف مدیریت کند، اضافه کرد: کار دولت اسلامی پیاده کردن اسلام است و اگر اسلام پیاده می‌شد هیچ مشکلی نداشتیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه مردم پای حرفشان هستند ولی این ما(مسئولان) بودیم که متوقف شدیم، بیان داشت: متأسفانه هر دولتی که پای کار آمد سلیقه خود را پیاده نمود، دولت‌ها موظف به پیاده کردن قانون اساسی، عدالت و رشد مردم هستند، ولی دسته گلی که دولت‌ها به آب دادند این بود که هر دیواری را با سلیقه خود بالا بیاورند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی دولت را خدمتگزار مردم دانست و تبیین کرد: هیچ خدمتی بالاتر از پیاده کردن قانون اساسی که خدمت به مردم است، نیست.

وی اعلام کرد: اگر دولت اسلامی پیاده شد و مردم در نشاط ایمانی، کار و هدف ایمانی سرعت گرفتند جاذبه‌ای ایجاد می‌شود که در آن تمدن اسلامی دنیا را به خود جلب می‌کند و در اینجا است که زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) پیش خواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کسی باید قانون را بنویسد که بی‌نیاز باشد، توضیح داد: فردی باید زمام اجرای قانون را به دست گیرد که براساس ملاک‌های که خدا قرار داده پایبند باشد نه سوءاستفاده‌کننده، زیرا این سیستمی است که هر جا  و هر وقت تحقق یابد جواب خواهد داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی بیان داشت: خداوند پیغمبران را برگزید و به آن‌ها بر تشکیل حکومت اسلامی مأموریت داد زیرا خارج از این محال است انسان به جایی برسد، اگر مردم زیر بار نروند و طغیان کنند و از شهوات پیروی کنند نتیجه آن بر سر خودشان خواهد آمد.

وی فلسفه بعثت تمام انبیاء و اولیای الهی را برپایی قسط دانست و اعلام کرد: آنچه را که همه ما موظف به حمایت آن هستیم حق است زیرا حکمت خداوند محکم است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در مکتب انبیاء خوب و بد، پیروزی و شکست نداریم، مطرح کرد: آنچه در این مکتب وجود دارد احدی‌الحسنیین است یعنی ایستادگی پای حق زیرا حق قابل شکست نیست.

انتهای پیام/ط

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha