چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله ناصری

حوزه/ استاد اخلاق حوزه گفت: امام صادق (ع) به ياران خود فرمود«آيا شما را از چيزي آگاه نكنم كه خداوند بدون آن هيچ عملي را از بندگان نمي‌پذيرد؟» گفتند: «بفرماييد». فرمود: «گواهي به يگانگي خدا و نبوت پيامبر اكرم‌صلي الله عليه و آله و سلم و اقرار به آنچه خدا امر فرموده و ولايت ما و بيزاري از دشمنان ما و تسليم شدن در برابر ايشان [امامان] و پرهيزكاري و كوشش و خويشتن‌داري و انتظار قائم عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله محمد علی ناصری، صبح امروز در جمع اقشار مردم پیرامون حضرت حجت(عج)، اظهار کرد: ابونصر خدمت‌گزار امام حسن عسكري عليه السلام می‌گوید: پيش از غيبت امام مهدي عليه السلام خدمت آن حضرت رسيدم. امام مهدي عليه السلام از من پرسيد: «آيا مرا مي‌شناسي؟» پاسخ دادم: «آري، شما سرور من، فرزند سرور من هستيد». امام عليه السلام فرمود: «مقصود من چنين شناختي نبود». گفتم: «خودتان بفرماييد» امام عليه السلام فرمود: «من آخرين جانشين پيامبر خدا هستم. خداوند به واسطة [بركت] من، بلا را از خاندان و شيعيانم دور می‌کند»

وی بیان کرد: وقتی که حضرت بقیه الله روحی له الفداء، متولّد شدند، دو فرشته از سوى حضرت حق آن حضرت را به آسمان بردند، در اين سير ملکوتي، سخنانى از ناحيه حضرت حق خطاب به آن بزرگوار صادر شد؛ بخشى از آن سخنان چنين است: مرحباً بكَ عبدِي لنصرةِ دينِي و إظهارِ أمرِي و مهديّ ...(آفرين بر تو اى بنده من! از اين رو كه دين مرا يارى خواهى كرد و امر مرا آشکار نموده و بندگان مرا هدايت مى‏كنى. قسم خورده‏ام كه به واسطه تو بگيرم و به واسطه تو عطا كنم و به واسطه تو بيامرزم.)

استاد اخلاق حوزه عنوان کرد: روزي مفضّل بن عمر، ابوبصير، ابان بن تغلب و سدير -كه هر چهار تن از ياران ويژة حضرت صادق عليه السلام و در شمار فداييان ولايت بوده‌اند- به محضر آن حضرت بار مي‌يابند و آن حضرت را در لباسي با آستين‌هايي تقريباً كوتاه و بدون يقه و سينه‌اي باز مي‌يابند كه بر روي خاك نشسته‌ و به شدّت گريه مي‌كنند و اين سخنان را بر زبان ميرانند: «اي سرور من! غيبت تو بر گرفتاري‌ها و ناراحتي‌هاي من افزوده است، گمان نكنم اشك چشمم خشك شود و نالة سينه‌ام فرو نشيند».

وی ادامه داد: سدير با ديدن اين حالت، ناراحت مي‌شود و از آن حضرت مي‌پرسد: يابن رسول الله‌صلي الله عليه و آله و سلم ! چه مطلبي براي شما پيش آمده كه اين‌گونه منقلب و ناراحت هستيد؟ آن حضرت، آهي كشيده و پاسخ مي‌دهند: امروز صبح در كتاب جفر اكبر نظر مي‌كردم كه به مسائل مربوط به خاتم‌الأوصيا رسيدم. ديدم اين بزرگوار چه مقامي نزد حضرت حق دارند و چه اندازه غيبتشان طولاني مي‌شود و چقدر بايد ناراحتي اجتماعات را تحمّل كنند، چقدر بندگان خدا از دين حق دست شسته و از آن خارج مي‌شوند. من از حالات آن حضرت در روزگار غيبت منقلب شده بي‌اختيار اشك چشمم جاري شده است»

آیت الله  ناصری خاطرنشان کرد: حضرت صادق عليه السلام فرمودند:«هر كس دوست دارد از ياران قائم باشد، بايد در حالي كه منتظر است، اعمال صالح انجام دهد و ورع پيشه كند».

وی با اشاره به روایتی دیگر از صادق آل محمد(ع) گفت: امام صادق (ع) به ياران خود فرمود«آيا شما را از چيزي آگاه نكنم كه خداوند بدون آن هيچ عملي را از بندگان نمي‌پذيرد؟» گفتند: «بفرماييد». فرمود: «گواهي به يگانگي خدا و نبوت پيامبر اكرم‌صلي الله عليه و آله و سلم و اقرار به آنچه خدا امر فرموده و ولايت ما و بيزاري از دشمنان ما و تسليم شدن در برابر ايشان [امامان] و پرهيزكاري و كوشش و خويشتن‌داري و انتظار قائم عجل‌الله‌تعالي‌فرجه‌الشريف».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha