چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ایین نکوداشت دفاع مقدس

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس گفت: ما باید آموزه های دفاع مقدس را به عنوان سند افتخار در آموزش و پرورش، مدارس و حوزه های علمیه ترویج دهیم چرا که اگر این کار را نکنیم دشمنان در این عرصه فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سرهنگ حمیدرضا گرامی، ظهر امروز در آیین نکوداشت و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس که در سالن همایش های باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه برگزاری آیین نکوداشت به صورت سراسری در سطح کشور برگزار می شود، اظهار داشت: امیدواریم در راستای این اهداف بتوانیم دین خود را ادا کنیم.

وی افزود: استان فارس با توجه به گستردگی، در زمان دفاع مقدس ۳۷ رده رزم و پشتیبان رزم در جبهه های حق علیه باطل پشتیبانی جدی را داشته است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه در استان فارس ۲۵۷ هزار ایثار گر وجود دارد تصریح کرد: این آمار و نقش آفرینی فرزندان استان فارس بر کسی پوشیده نیست، حرکت ارزشمند شهید عباس دوران در حساس ترین مراحل انقلاب و دفاع مقدس که تبدیل به یک نماد بین المللی شد بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس متعلق به مردم است چرا که این مردم بودند که از انقلاب دفاع کرده اند، مجموعه باغ موزه دفاع مقدس ۱۷ هزار متر مربع وسعت دارد که تا کنون غالب بر ۱۴ میلیارد تومان در آن هزینه شده است، آنچه که در ماموریت های این اداره دنبال می شود، توجه به پیشکسوتان است و به دنبال آن موضوع اطلس یگان ها که هر کدام نیاز به تاریخچه دارد.

سرهنگ گرامی با تاکید بر اینکه به دنبال ثبت اطلس یگان ها هستیم، ادامه داد: ثبت تاریخ ۳۷۰ عنوان پژوهش به دست آمده که تا کنون نزدیک به ۳۰ رده از آنان در این مجموعه حضور پیدا کرده اند و آغاز به تاریخ نگاری کرده اند.

وی به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره و ابراز کرد: روحانیون در دفاع مقدس نقش بسزایی داشته اند و امروز نیز در ترویج آن همان نقش را ایفا می کنند، توجه به یادمان ها و شهدای گمنام، نقش بانوان در دفاع مقدس از جمله ماموریت های این مجموعه به شمار می رود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان کرد: در استان فارس حدود ۳۶۵ شهید گمنام و ۹۰۰ مفقود الاثر را داریم که تیم هایی بسیج شده اند، تا تلاش کنند بحث تفحص به نتیجه برسد.

وی عنوان کرد: ساخت ساختمان موزه دفاع مقدس به اتمام رسیده است، که امیدواریم در دهه فجر امسال فاز دیگر آن به بهره برداری برسد.

سرهنگ گرامی به فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: کارگروه های در این عرصه تشکیل شده و در بحث ارتباط با صدا و سیما و رسانه ساخت مستند یکی دیگر از برنامه های این مجموعه است که با جدیت آن را دنبال می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید آموزه های دفاع مقدس را به عنوان سند افتخار در آموزش و پرورش، مدارس و حوزه های علمیه ترویج دهیم چرا که اگر این کار را نکنیم، دشمنان در این عرصه فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ابراز کرد: نزدیک به ۷۰ درصد اطلاعات این مجموعه جمع آوری شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد، همچنین تقاضا داریم افرادی که در این زمینه فیلم و عکسی دارند کپی آن را تحویل این مرکز دهند و اصل آن را نزد خود نگاه دارند.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم که همه مردم در جهت ترویج ایثار و شهادت در راستای حاکمیت اسلامی در مقطع ای که دشمنان به دنبال ایجاد شبهه افکنی هستند بکوشند.



 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha