شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خبر گزاری حوزه

حوزه/ حجت الاسلام رستم پور، به تشریح برنامه‌های ابلاغی معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان در سال تحصیلی پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام محمدصادق رستم پور، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در نشستی با معاونان پژوهش مدارس علمیه سطح استان، به تشریح ابعاد مختلف برنامه‌های ابلاغی معاونت پژوهش در سال جدید پرداخت.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های ابلاغی، اختصاص ۵ نمره پژوهشی به یکی از دروس طلاب در تمامی پایه‌ها می‌باشد، گفت: فعالیت‌هایی که در قبال اختصاص این ۵ نمره باید توسط طلاب انجام گیرد، از قبیل «جزوه‌نویسی»، «حضور در کارگاه‌ها و مشاوره‌های پژوهشی» و «مقاله‌نویسی» می‌باشد.

همچنین برنامه ابلاغی دیگری که معاونت پژوهش مرکز در جلسه مطرح کردند، برگزاری جشنواره مقالات پژوهشی در سطح مدارس علمیه بود.

حجت الاسلام رستم پور، با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که مشوق طلاب بوده و ایجاد انگیزه برای مقاله‌نویسی بين طلاب ایجاد می‌کند، همین برگزاری جشنواره‌ها در سطح مدارس علمیه می‌باشد، خاطرنشان کرد: فضای محیطی مدارس علمیه باید حضور فعال معاونت پژوهش مدرسه را نشانه گر باشد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در پایان پیشنهاد کرد و گفت: «نصب برد پژوهشی»، «به نمایش گذاشتن برنامه پژوهش مدرسه به شکلی زیبا جلوی دیدگان طلاب» و «نصب نکات و راهنمایی‌هایی در قالب اینفوگرافی برای آشنایی بیشتر طلاب با شیوه‌های مقاله‌نویسی و جزوه‌نویسی» از جمله کارهایی می‌باشد که می‌تواند حضور فعال را در زمینه برنامه‌های پژوهش را در پی داشته و جایگاه معاونت را در مدارس علمیه هم بین مسئولین و هم میان طلاب تثبیت نماید.

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha