جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ثبت نام آزمون قرآن و نهج البلاغه

حوزه/به همت مدیریت قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه، ثبت نام آزمون سالانه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه از یکم تا پانزده مهرماه در پایگاه اطلاع رسانی معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه فعال می باشد.

 حجت الاسلام سید مصطفی رضوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر افزود: این آزمون بر اساس مصوبه 81 شورای عالی حوزه‌های علمیه مبنی بر ارج نهادن به تلاش طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه در رشته‌های ثلث، نصف و کل قرآن و نهج‌البلاغه به صورت سالانه برگزار می ­شود.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به برگزاری سراسری آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه، اظهارداشت: ثبت‌نام این آزمون از مورخ اول مهرماه سال جاری در سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه به آدرس http://tahzib.ismc.ir شروع و در روز جمعه  20 مهرماه سال جاری از ساعت 8 صبح به صورت همزمان در مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه سراسرکشور برگزار خواهد شد.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه در دو بخش کتبی(حفظ و ترجمه و مفاهیم) و شفاهی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

این مدیر قرآن و حدیث حوزه،  ضمن تأکید بر لزوم مطالعه دقیق آیین‌نامه آزمون اضافه کرد: طلابی که در آزمون کتبی نمره 85 و بالاتر از آن را کسب کنند از شرکت در آزمون شفاهی معاف خواهند بود.

*آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه بزرگترین همایش قرآنی حوزه های علمیه است

حجت الاسلام  رضوی در ادامه از آزمون حفظ قرآن و نهج البلاغه به عنوان یکی از بزرگترین همایش‌های قرآنی حوزه‌های علمیه یاد کرده و اظهار امیدواری کرد که ان‌شاءالله با عنایت بزرگان و مسئولان حوزه شاهد حضور بیش از پیش طلاب در عرصه‌های قرآنی باشیم تا بتوانیم بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری مدظله العالی در بخش قرآن و حدیث را محقق نماییم.

وی در پایان  بیان داشت: نتایج آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج البلاغه 15 روز بعد از برگزاری آزمون از طریق سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه قابل مشاهده می‌باشد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha