پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طلبه

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی با بیان این که تعهد به منصبی که امروز در آن هستیم موجب رشد و شکوفایی می شود، گفت: این گونه است که بزرگان ما با تعهد به جایگاهی که هستند با اهتمام در کسب علم به وطایف خود عمل کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدوی ارفع، استاد حوزه علمیه امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) محمود آباد با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم بر ضرورت بهره گیری از معارف عاشورایی توسط طلاب تأکید کرد.

وی با بیان این که ماه محرم فرصتی مغتنم برای درک حقیقت واقعی عاشورا است، افزود: طلاب و روحانیان به عنوان مبلغان دین و ادامه دهندگان مسیر اهل بیت(ع) باید بیش از دیگران در جهت درک این حقیقت تلاش کنند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در ادامه سخنان خود با بیان این که بشریت در هر دوره ای نیازهایش متنوع است، خاطرنشان کرد: باید بخشی از جامعه نیازهای دیگران را در بخش های مورد نظر تأمین کنند که امروز روحانیت و حوزویان در همین راستا حرکت می کنند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که طلاب و روحانیان به عنوان بخشی از جامعه وظیفه نگهداری دین مردم را عهده دار هستند، بیان داشت: طلاب و حوزویان باید در انجام این رسالت و وظیفه سنگین بسیار تلاش کنند.

وی با بیان این که این توفیق بزرگی است که نصیب طلاب حوزه شده که وظیفه ترویج و تبلیغ دین را در جامعه بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان کسانی هستند که مردم دین خود را از آنها فرا می گیرند پس این جایگاه بسیار ارزشمندی است.

حجت الاسلام مهدی ارفع در ادامه با اشاره به این که حفظ شأن این جایگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: نباید خدای ناکرده به گونه ای عمل شود که شأن این جایگاه رفیع خدشه دار و تضعیف شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که علم آموزی و خوب درس خواندن یکی از وظایف مهم طلاب حوزه است، افزود: طلبه ای که درس نمی خواند خائن است، خائن یعنی کسی یک منصبی را اشغال کرده و به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که تعهد به منصبی که امروز در آن هستیم موجب رشد و شکوفایی می شود، گفت: این گونه است که بزرگان ما با تعهد به جایگاهی که هستند با اهتمام در کسب علم به وطایف خود عمل کردند.

وی با اشاره به این که طلبه وقتی به حقیقت طلبه می شود که قبلش پاک باشد و مسیر را درک کند، افزود: یک طلبه وقتی وارد حوزه می شود نخستین وظیفه اش این است قلب و دل خود را نسبت برای خدا صاف کند و تنها برای رضایت الهی درس بخواند و نیت الهی داشته باشد.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که معارف اسلامی عالمی دارند، گفت: امیرالمؤمنان(ع) تنها کسی است که به دستور خدا اگر دست کسی را بگیرد وارد دریای علم معارف اسلامی می شود و این دستگیری امیرالمؤمنان خیلی عجیب است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha