پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابطحی

حوزه/ حجت الاسلام ابطحی گفت: امروز دشمنان سعی دارند فرهنگ دینی و اهل بیت را تضعیف کند، ما نباید کاری بکنیم و یا گفتاری داشته باشیم که آب به آسیاب دشمن بریزیم، بنابراین ترویج فرهنگ دینی به صورت حداکثری در جامعه رسالت خطیر امروز جامعه مبلغین است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ابطحی در گفت وگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون رسالت مبلغین در ایام محرم و بایدها و نباید های رفتاری و گفتاری در دوران تبلیغ اظهار کرد: امیداوریم همه از این ایام محرم برای تقرب به خداوند استفاده کنیم و این ایام را غنمیت شمرده و فرهنگ سیدالشهدا(ع) را بیش از پیش گسترش دهیم.

وی بیان کرد: ایام محرم یکی از بهترین فرصت هایی است که خداوند لطف کرده و در اختیار شیعه قرارداده است تا بتواند با جلسات روضه و وعظ، فرهنگ دینی را بین مرم نشر و گسترش دهد؛ چرا که  هدف از قیام امام حسین(ع) نیز همین بوده است و ما نیز به عنوان مبلغ دین باید اینگونه رفتار کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: امروز دشمنان سعی دارند فرهنگ دینی و اهل بیت را تضعیف کند، ما نباید کاری بکنیم و یا گفتاری داشته باشیم که آب به آسیاب دشمن بریزیم و باعث شادی دشمن شویم.

وی خطاب به ملبغین افزود: کارهایی که مرضی رضای اباعبد الله الحسین(ع) و خداوند متعال نیست انجام ندهیم، از انجام کارهایی که  دشمنان می توانند علیه انقلاب، اسلام، و مکتب تشیع استفاده کنند در بین مردم پرهیز کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابطحی خاطرنشان کرد: مبلغین باید سعی کنند فرهنگ صحیح عاشورا و سید الشهدا را در بین مردم ترویج دهند و باعث زدودن انحرافات و بدعت ها شوند.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از رسالت های مبلغین این است که در راستای اصلاح سبک زندگی ها مردم تلاش کنند، ما سبک زندگی بهتر از سبک زندگی اهل بیت سراغ  نداریم، تاکیدات رهبری هم مبنی بر اصلاح سبک زندگی جامعه  در این جهت است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در ادامه به اعزام مبلغین و طلاب خواهر به مناطق و مجالس در ایام محرم اشاره کرد و  گفت: وظیفه اعزام مبلغین خواهر بر عهده دفتر تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی است ولی این آمادگی در بین طلاب خواهران و اساتید حوزه علمیه خواهران استان برای تبلیغ دینی دراین ایام وجود دارد .

وی ابرازکرد: البته مخاطبین و مردم باید توجه داشته باشند که میان روضه خوان های خواهر در مجالس و خواهران مبلغ تفاوت وجود دارد، اصولا روصه خوان های سنتی مجالس بانوان حوزوی نیستند و بر محور مداحی و شور اقدام می کنند ولی خواهران مبلغ بر محور اعتقادات، احکام و فرهنگ سازی دینی  اقدام کرده و از کارهای دور از شئون دینی و خلاف دین پرهیز می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha