جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم شیرخورگان

حوزه/ دبیر همایش شیرخوارگان حسینی استان فارس گفت: متاسفانه شورای شهر و شهرداری شیراز نتوانستند دین خود را در برگزاری این همایش ادا کنند برای یک تبلیغات کلان خرج می کنند اما برای چنین همایش های فعالیت نمی کنند بی تفاوتی دستگاه ها جای تأسف دارد، چرا باید بی تفاوت باشیم در صورتی که دشمن هجمه های خود را علیه ما راه اندازی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، شاهرخ صبوری، پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای همایش شیرخوارگان حسینی که در سالن جلسات روابط عمومی حرم مطهر شاهچراغ برگزار شد، با اشاره به این که در راستای اعتلای حسینی قدم برمی داریم، اظهار داشت: تمام ملت ها و ادیان به نوعی عرض ارادت خود را نسبت به امام حسین(ع) نمایان می کنند.

وی با بیان اینکه امسال در پنج و هزار و ۱۰۰ نقطه از کشور همایش شیرخوارگان حسینی برگزار می شود، افزود: علاوه بر این تعداد همایش شیرخوارگان حسینی در ۴۱ کشور جهان و ۵۰۰ نقطه از استان فارس نیز برگزار می شود هر ساله این همایش در ۴۰۰ نقطه از استان فارس با ۶۰ هزار لباس برگزار می شده است اما امسال نیز در ۵۰۰ نقطه از استان و با ۷۰ هزار لباس این همایش را بر گزار می کنیم.

وی خاطر نشان کرد: استان فارس در سال گذشته مقام نخست در برگزاری همایش شیر خوارگاه حسینی را به دست آورده است، که رسانه ها نیز جزو برنامه های و آیتم های اصلی این رتبه بندی بود.

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی استان فارس با بیان اینکه ۷۰ هزار لباس در همایش شیرخوارگان حسینی توزیع خواهد شد، تاکید کرد: تا کنون در حرم مطهر شاهچراغ که مرکز برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی است ۴۰ هزار لباس آماده شده است که این تعداد در سطح استان و ۳۰ هزار لباس نیز در حرم مطهر شاهچراغ توزیع خواهد شد.

وی به تبلیغات دشمنان در این ایام اشاره و ابراز کرد: این هزینه های دشمنان در فضای مجازی نقطه عکس را نشان داد یعنی اینکه امام حسین(ع) تحریم شدنی نیست؛ چرا که مردم به اهل بیت(ع) اعتقاد دارند و با شنیدن برگزاری این همایش کمک های خود را در بسته بندی لباس ها انجام داده ها اند.

صبوری ادامه داد: در روز جمعه نخست ماه محرم ۳۰ هزار لباس نیز از سوی خادمان توزیع خواهد شد، همچنین امسال علاوه بر اینکه در ۵۰۰ نقطه از استان همایش برگزار می شود برنامه های جانبی مانند برپایی هشت ایستگاه پزشکی و پویش سربازان در گهواره برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید برای فرزندان نام های نیک انتخاب کرد، خاطرنشان کرد: مسابقه ای در همین راستا برنامه ریزی شده که به افرادی که نام قهرمانان کربلا را دارا هستند طی قرعه کشی هدایایی اهدا خواهد شد، همچنین برای بانوان نیز که هم نام رباب باشند هدایایی اهدا خواهد شد.

دبیر همایش شیرخوارگان حسینی استان فارس حب سید الشهدا(ع) را دارای حد و مرز ندانست و بیان کرد: به دلیل اینکه همه ادیان حب به امام حسین(ع) را دارند از آنان دعوت کرده ایم تا در این همایش شرکت کنند، همچنین از ۴۵ مهدکودک نیز دعوت به عمل آمده است.

وی عنوان کرد: برکت این همایش نصیب شد تا با هماهنگی های لازم شده پیکر پاک شهدا مهمان این همایش باشند.

صبوری استقامت را یکی از درس های عاشورا دانست و ابراز کرد: عاشورا درس های بسیاری را به ما آموخته؛ از این رو باید با ترویج آموزه های آن کمک مطلوبی را انجام دهیم.

وی به بی مهری های شورای شهر و شهرداری شیراز در برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی اشاره و عنوان کرد: متاسفانه شورای شهر و شهرداری شیراز نتوانستند دین خود را در برگزاری این همایش ادا کنند برای یک تبلیغات کلان خرج می کنند اما برای چنین همایش های فعالیت نمی کنند بی تفاوتی دستگاه ها جای تأسف دارد، چرا باید بی تفاوت باشیم در صورتی که دشمن هجمه های خود را علیه ما راه اندازی کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha