جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بصیرت

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با شعار «شهادت افتخار ماست» در ایام محرم و صفر در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگاران با تشریح برنامه‌ های بصیرت عاشورایی در این استان اظهار داشت: ویژه برنامه‌ های سوگواره «بصیرت عاشورایی» با محوریت تبیین قیام امام حسین(ع) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان شرقی اجرا می ‌شود.

وی ویژه برنامه‌ های لبیک یا حسین، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، رهروان زینبی، لبیک یا رسوال الله(ص) و ویژه برنامه‌های تاسوعا، عاشورا و اربعین حسینی را از برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی برشمرد.

مدیرکل اداره اوقاف و امورخیریه آذربایجان شرقی افزود: امسال طبق سنوات گذشته شعار«کرامتنا الشهاده» یعنی «شهادت افتخار ماست»، به عنوان شعار اصلی و محوری طرح سوگواره بصیرت عاشورایی جهت تبیین و تبلیغ نهضت عاشورای حسینی انتخاب شده است.

 حجت الاسلام مصائبی عنوان کرد: برپایی خیمه‌ های معرفت، ویژه برنامه‌ های عزاداری و بصیرتی، تبلیغ سنت حسنه وقف، پاسخگویی به شبهات و سؤالات شرعی، روضه خوانی و اجرای نیات واقفین در خصوص ماه‌ های محرم و صفر از جمله بخش‌ های این طرح به شمار می رود.

وی  با بیان اینکه کربلا مکتبی اثربخش و تاثیرگزار است که امروز دنیا از آن درس می‌ گیرد، تاکید کرد: طرح سوگواره بصیرت عاشورایی همزمان با سراسر کشور از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر در امامزاده‌ ها و بقاع متبرکه در سطح استان برگزار می شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی  در بخش دیگری از سخنان خود عاشورا را پیام حقانیت جبهه حقیقت و رسوایی استکبار دانست و اذعان داشت: آشنایی با مکتب عاشورا و نهضت حسینی و الگوگیری از بصیرت عاشورایی به خصوص برای جوانان ضرورت دارد تا با افزایش آگاهی و هوشیاری در بین مردم، نقشه‌ های دشمنان به یاس و ناامیدی تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha