سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام میرزا محمدی ، استاد حوزه علمیه قم

خطیب حوزوی گفت: تبیین و معرفی نعمت ولایت و امامت، رسالتی مهم بر عهده همگان به ویژه حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  محمد میرزامحمدی ، چهارشنبه شب طی سخنانی در جمع عزاداران هیئت فاطمیون قم با بیان این که گستره ولایت حسینی، جهان شمول است، اظهار داشت: البته مشخص است که ظرفیت های افراد در این خصوص یکسان نیست و هر کس به قدر وُسع و درک خود از نعمت بی نظیر ولایت بهره مند می شود.

وی با بیان این که در کربلا شاهد نبرد تمام عیار جبهه خیر و شر بودیم، گفت: حقیقتاً تمام رذایل در لشکر عمر سعد جمع بود و از آن سو لشکریان سیدالشهدا(ع) واجد همه فضایل و خوبی ها بودند.

این خطیب حوزوی با بیان این که ما نباید در هیچ شرایطی رسالت های معرفتی کربلا را فراموش کنیم، افزود: رسالت کلیدی امروز ما در این عرصه، شناخت و معرفت نسبت به نعمت امامت و ولایت است چرا که تا این شناخت و معرفت نباشد ، انسان حتی با وجود ملازمت با قرآن نیز عاقبت به خیری نخواهد شد.

وی همچنین بیان داشت: بدون درک امامت و ولایت، انسان ها دچار ضلالت و فرقه های منحرف می شوند، کما این که در طول تاریخ و زمان حاضر نیز مصادیق و نمونه های بارز این مساله را شاهد بوده و هستیم.

حجت الاسلام  میرزامحمدی با تاکید بر این که معرفی نعمت ولایت از ابتدای رسالت پیامبر(ص) مطرح بوده و محدود به غدیر نمی شود، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم روایات مربوط به امامت و ولایت خاک بخورد و همه از جمله حوزه و دانشگاه، اهالی رسانه و حتی بازاریان در این خصوص وظیفه و رسالت مهمی برعهده دارند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha