سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین از حمایت ارزشمند وخالصانه مدیر عامل سازمان فرهنگی وورزشی شهرداری قزوین از روحانیون مستقر در پایگاههای اجتماعی طرح کاهش آسیب های اجتماعی قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس نظری و جمعی از روحانیون حوزه علمیه استان قزوین، در نشست مشترک با شهردار و مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین، ضمن قدردانی از حمایت مهندس درافشانی درخصوص این طرح، گفت: انصافا باید از حمایت های خالصانه وارزشمند این مدیر توانمند که به خوبی از روحانیون حوزه علمیه قزوین در خصوص طرح کاهش آسیب های اجتماعی به صورت جدی همکاری وهیاری نزدیکی داشتند قدردانی نمایم.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: یکی از آسیب های رایج در جامعه کنونی کاهش ازدواج است که مهمترین علت آن افزایش بیکاری، گرانی مسکن و تجمل گرایی است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی موضوعی نیست که با تلاش یک نهاد یا سازمان کاهش یافته برطرف شود؛ بلکه در این حوزه تمام نهادها از جمله دولتی و مردمی باید مشارکت فعال داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قزوین از مشارکت فعال روحانیون و مبلغان دینی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در قزوین خبر داد و  بیان کرد: در همین راستا مبلغان دینی و روحانیون در مناطق شانزده‌گانه قزوین مستقر شده و نسبت به آگاهی بخشی خانواده‌ها و جوانان در این زمینه اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: مبلغان و ائمه جماعات باید با راه‌اندازی گفتمان‌های دینی و ارتباط دادن آنها به آسیب‌های اجتماعی در این زمینه به طور جدی اقدام کنند.

وی اظهار کرد: مبلغان دینی به دلیل ارتباط بیشتر با گروه‌های مختلف جامعه و خانواده‌ها و شبکه مخاطبان، جایگاه خاص دارند و می‌توانند در اجرای برنامه‌های کاهش آسیب‌ها عملکرد مثبت داشته باشند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین عنوان کرد: در این راستا برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مبلغان، مبلغات و ائمه جماعات در اولویت سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفته، تا بتوانیم در کاهش آسیبب‌های اجتماعی نقش خود را بیشتر از گذشته ایفا کنیم

حجت الاسلام نظری بیان کرد: جامعه هدف اردوهای جهادی افراد آسیب پذیر از جمله افراد دچار پدیده طلاق و معتادان است و تلاش می شودخدمات پیش بینی شده در اختیار این گروه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha