جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حیدری کاشانی

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی گفت:باید آماده ایثارگری و شهادتی طلب بود تا بتوان در وادی سیر و سلوک مهدوی وارد شد و اگر چنین نشود، انسان جذب هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی شده و به قعر جهنم خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،‌ حجت‌الاسلام  والمسلمین محمدباقر حیدری کاشانی در جمع عزاداران حسینی در مسجد مقدس جمکران، با اشاره به این که ناآرامی انسان در دنیا به‌واسطه دنیایی نبودن اوست، اظهار کرد: انسان برای بی‌نهایت آفریده‌شده است و نباید خودش را خرج این دنیای فانی کند. باید به قرآن و عترت تمسک جوید و در معیت ولی خدا حرکت کند تا به رستگاری و فلاح برسد.

وی با اشاره به اینکه سیر و سلوک مهدوی یعنی مهاجرت به سمت خدا با مجاهدت درراه ولی خدا و همراهی، دفاع و حرکت در مسیر او، ابراز کرد: منشور سیر و سلوک مهدوی زیارت ناحیه مقدسه است که باید برای احیای آن در جامعه تلاش کرد.

محقق و پژوهشگر حوزوی با تأکید بر اینکه عرفان مهدوی عرفان عاشورایی است، بیان کرد: عصاره عرفان اسلامی این است که باید مهاجر الی الله شد نه مسافر. کسانی می‌توانند در این مسیر قدم بردارند که سه ویژگی داشته باشند؛ نخست اینکه شخصیت‌هایی که مهاجر الی الله باشند. دوم اینکه جستجو کنند تا تنها وسیله قرب به خدا را که پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) فرمودند امامان معصوم هستند پیدا کنند تا به رضایت الهی برسند و سوم اینکه اهل ولایت باشند.

حجت‌الاسلام  والمسلمین حیدری کاشانی تأکید کرد: تا با تمام وجودت با امام زمان(علیه‌السلام) حرکت نکنی و غیر از راه ولایت، معیت و همراهی امام را بپیمایی هلاک خواهی شد. راه ولایت و امامت مجاهدت می‌خواهد جهاد اکبر، جهاد کبیر، جهاد صغیر و جهاد اصغر؛ باید آماده ایثارگری و شهادتی طلب بود تا بتوان در وادی سیر و سلوک مهدوی وارد شد و اگر چنین نشود، انسان جذب هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی شده و به قعر جهنم خواهد رفت.

وی ادامه داد: معصیت یعنی خروج از ولایت امام زمان(علیه‌السلام). اگر می‌خواهیم از گناه و معصیت توبه کنیم آن‌هم باید مهاجرانه باشد نه مسافرانه.

محقق و پژوهشگر حوزوی در پایان بابیان اینکه مهاجر الی الله شدن خصوصیاتی برای انسان به همراه دارد، خاطرنشان کرد: مهاجر می‌رود و دل می‌کند و قصد بازگشت ندارد. هر کس مهاجر الی الله شود خداوند فرزندان صالحی برای او قرار می‌دهد تا راهش را ادامه دهند، به نسل و دودمانش نورانیت می‌دهد و دنیایش را سرشار از پاداش‌های مادی می‌کند.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha