جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران به تشریح برنامه‌ها،‌ فعالیت‌ها و اقدامات معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در ماه محرم پرداخت.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»، معصومه ظهیری ضمن  تسلیت  فرارسیدن ماه  محرم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر(ص) در خصوص امام حسین(ع) فرمودند «ان لقتل الحسین حرارة فی قلوب المومنین لا تبرد ابدا» از شهادت امام حسین حرارتی در دل مومنین هست که هرگز رو به سردی نخواهد رفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در ماه محرم افزود: باتوجه به اینکه دهه اول ماه محرم سال جاری را پیش‌ از شروع سال تحصیلی جدید پشت سر می‌گذاریم، چند نوع اعزام مبلغ انجام می‌دهیم که یک نوع اعزام مربوط به خواهران طلبه‌ای است که همراه همسران خودشان به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند، گروه دوم مبلغانی هستند که در مناطق زندگی خودشان اعم از پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی مساجد، حسینه‌ها و حتی هیئت‌های خانگی خواهران به تبلیغ می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تبلیغ شکل‌های مختلفی دارد و برخی از مبلغان فقط بیان احکام می‌کنند، برخی کلاس‌ برگزار می‌کنند و بخش عمده‌ای نیز به صورت سنتی به تبلیغ می‌پردازند.

وی ادامه داد: همچنین خواهران مبلغه و طلاب گرو‌ّه‌هایی را در فضای مجازی تشکیل داده بودند که در این فضا نیز طلاب و مبلغان به مسئله تعظیم شعائر، معرفی اهل بیت(ع) و پاسخ به شبهات مي‌پرداختند.

ظهیری گفت: گروه سوم مبلغان حوزه‌‌های علمیه خواهران که گروه بزرگی از مبلغان هستند بعد از دهه اول و همزمان با شروع سال تحصیلی و هفته دفاع به صورت گسترده فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند و ما برای مراسم‌های صبحگاهی و ظهرگاهی مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی و مناسبت‌هایی که بسیج دانشگاهی و ... برگزار می‌کنند برنامه‌ریزی کردیم.

وی با بیان اینکه برخی مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران شناخته شده هستند و از آن‌ها برای حضور در مراسم‌های مختلف دعوت می‌شود عنوان کرد: براساس نیاز‌هایی که در مناطق مختلف در سطح کشور وجود دارد مبلغان حوزه‌های علمیه خواهران اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اقدامات معاونت فرهنگی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برای ماه محرم بیان کرد: معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان ستاد، برنامه‌های پیشنهادی برای مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور داشته است تا این پیشنهادات اجرایی شود، همچنین پیشنهاد‌هایی نیز در راستای طرح مدرسه‌باز به مدارس ارسال کردیم چراکه در محرم و صفر درب مدارس علمیه خواهران باید باز باشد و این فرصتی برای اجرا و برگزاری‌ برنامه‌های مختلف برای مردم شهر و خانواده طلاب است.

وی با بیان این که معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران عهده‌دار دو عنوان در ستاد اربعین سال جاری است افزود: معاونت فرهنگی تبلیغی مرکز مسؤول کمیته بانوان ستاد اربعین استان است و ما باید هماهنگی خادم‌الزائرین و مبلغه‌ها را برای موکب‌های استان قم داشته باشیم،‌ همچنین با کمیته فرهنگی بانوان در خصوص برگزاری پیش‌نشست‌ همایشی که مقرر شده در کربلا برگزار شود و همراهی مبلغان برگزیده همکاری داریم.

خانم ظهیری در پایان تصریح کرد: مبلغان برگزیده به صورت ستادی اعزام می‌شوند و پس از اعزام در موکب‌هایی که بانوان بیشتری حضور دارند به فعالیت‌های فرهنگی می‌پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha