سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حاج اقا سلامتی

حوزه/ خطیب مشهور ارومیه گفت: نظارت دقیق از سوی متولیان هیئات مذهبی و حضور روحانیت در هیأت‌ها و عزداری ها جلوی انحرافات را می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام شیخ کاظم سلامتی،در دیدار با مبلغین ماه محرم، اظهار داشت: نظارت به هیئات مذهبی از سوی شورای هیئات مذهبی و حضور روحانیت در مجالس روضه مانع انحرافات عزادری‌‌ها می شود و جلوی ترویج خرافات را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: مبلغین ماه محرم باید در منابر خود به نیازهای جامعه توجه کنند و مطالب و منابر خود را بر اساس مسائل روز و نیازهای جامعه ارائه دهند و با استفاده از منابع معتبر و پرمحتوا مردم بخصوص جوانان را به مکتب اهل بیت جذب کنند.

خطیب مشهور ارومیه با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در جامعه افزود: وجود مشکلات و فشار اقتصادی در جامعه مردم را به زحمت انداخته‌است، امروز باید در منابر راهکارهای برون رفت از این مسائل مطرح شود و از مسؤلین حل این مشکلات مطالبه شود.

وی تاکید کرد: هر روز شاهد افزایش آمار هیأت‌های عزاداری هستیم، حضور روحاینت در این هیأت خصوصا در بین جوانان لازم و ضروری است واگر مسولین امر درست نظارت نکنند، فرقه‌های انحرافی در بین جوانان نفوذ کرده و آنها را به بیراهه خواهند کشید.

حجت الاسلام سلامتی بیان داشت: متاسفانه در بین برخی عزاداران ترویج خرافات و انحرافات عزاداری را شاهد هستیم یکی از بزرگترین وظیفه روحانیت و خطباء این است که با این انحرافات مبارزه کرده و جلوی ترویج خرافات در عزاداری‌ها را بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha