جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: تفکر شیعیان در گذر شیعیان متاثر از نهضت کربلا، هم ظلم ستیز و ولایت مدار بوده اند؛ شیعیان هیچگاه تسلیم حاکمان جور نشدند؛تاریخ معاصر ما نیز متاثر از نقش عاشورا در قیام های ظلم ستیز مردمی است؛ از ابتدای نهضت امام راحل تا کنون بر تاثیرپذیری این انقلاب از عاشورا تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اهمیت تاسوعا و عاشورا گفت: این دو روز شریف نقش مهمی در قیام های تاریخ اسلام داشته اند.

وی با ذکر این مطلب که  قیام امام حسین(ع) ماهیتی ظلم ستیز داشته است افزود: در آن زمان شجره طیبه اسلام اصیل، تحت تاثیر ستم و سرکوب و تحریف بنی امیه رو به بی رمقی و خشکی گذاشته بود و در این هنگام قیام امام روح تازه ای به جامعه اسلامی دمید و موجب احیای حیات دین شد.

امام جمعه قم بیان کرد: بی جهت نبود که پیامبر اکرم(ص) فرمودند« من از حسین(ع) هستم و حسین نیز از من است»؛ تفکر شیعیان در گذر شیعیان متاثر از نهضت کربلا، هم ظلم ستیز و ولایت مدار بوده اند.

وی افزود: شیعیان هیچگاه تسلیم حاکمان جور نشدند؛تاریخ معاصر ما نیز متاثر از نقش عاشورا در قیام های ظلم ستیز مردمی است؛ از ابتدای نهضت امام راحل تا کنون بر تاثیرپذیری این انقلاب از عاشورا تاکید شده است.

وی با ذکر این مطلب که مراجع و بزرگان ما بیشتر روی عزاداری سنتی تاکید دارند، تصریح کرد: مداحان نیز باید مقاتل مستند و مباحث محکم را بیان کنند؛ مدیران هیئت ها باید توان علمی و معرفتی خود را ارتقا دهند.

امام جمعه قم عنوان کرد: همچنین باید از هر نوع حرکتی که به دشمنان حضرت سوژه بدهد پرهیز کنند همچنین در این محافل باید به معرفت افزایی نسبت به اهل بیت(ع) توجه شود؛ شور داشتن امر پسندیده ای است ولی شعور نباید در این عرصه گم شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: در انقلاب اسلامی تقابل دو خط و اندیشه فکری و سیاسی حاکم بود؛ تبدیل تقویم رژیم شاهنشاهی به جای هجری مهمترین و آشکارترین حرکت ضد نظام فکری اسلام بود؛ بنی امیه نیز با ترویج سنن اشرافی و جاهلی تلاش داشت که ارزش های اسلامی را به کنار بگذارد و شاه نیز چنین کرد و سعی کرد که فرهنگ ایرانی را در تقابل با اسلام مطرح کند.

وی با اشاره به سخنان مهم رهبر انقلاب در دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: قرآن کریم در سوره ممتحنه، چراغ راه ما در مقابل دشمنان است؛ قرآن بیان می کند که چه بسا دشمنان به دوستی با ما علاقه نشان دهند ولی همچنان این دشمنی را در دل می پرورانند و در عمل اجرا می کنند.

تولیت آستان کریمه اهل بیت(س) بیان کرد: هدف دشمنان، چیره شدن بر مسلمین است و تا حدی که می توانند انواع عذاب ها را بر مومنین را روا می دارند؛ کفار تا زمانی که مسلمین از آنها برتر هستند دوستی را می پذیرند ولی زمانی که این موزانه تغییر کند از هیچ کوششی برای آزار مسلمین دست بر نمی دارند.

وی افزود: مهمترین خطر دشمنان، آثار تبلیغاتی است؛ قرآن کریم در این باره بیان می کنند، اگر کفار بر شما غلبه کنند با دست و زبان  علیه شما اقدام خواهند کرد که از جمله آسیب های زبانی، همین تبلیغات است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهارکرد: هدف اصلی و نقشه اصلی دشمنان از دیدگاه قرآن آن است که دوست دارند که ما نیز مثل آنها کافر شویم؛ اگر امروز سران آمریکا خواهان ملاقات با بزرگان کشور هستند باید بدانند که جز مکر و نیرنگ رهاوردی ندارند؛ مردم ما انتظار دارند که مسئولان ما با اقتدار در مجامع جهانی شرکت کرده و در دام این کفار نیرنگ باز قرار نگیرند.

وی گفت: نظر رهبر معظم انقلاب این است که این انقلاب در دوره حساسی پا به عرصه وجود گذاشته است، یعنی ما در راه متفاوتی قدم گذاشتیم، آن هم در دنیایی که جریان کلی دنیا، جریان استکبار و نظام سلطه است؛ پس باید انقلاب خود را در این حرکت حساس با درایت پیش ببریم و متناسب با زمان حرکت کنیم.

امام جمعه قم اظهارکرد: امروزه علاوه بر جنگ اقتصادی، دشمنان یک جنگ تبلیغاتی وسیع را آغاز کرده اند و ریشه آن نیز توسط دشمنان و قارون های منطقه تقویت می شود؛ هدف آنها این است که مردم ما دچار ناامیدی و بن بست شوند و نسبت به مسئولان بد بین شوند.

وی گفت: پستی و خیانت، جزو رفتارهای عادی دشمنان است، ولی چرا برخی در داخل بر این جنگ دامن می زنند؟ ماموریت های اصلی نخبگان و آحاد مردم و صاحبان تریبون و رسانه آن است که به این فضای ساخته دشمن کمک نکنند و در بیان مشکلات و انتقاد از مسئولان مبالغه نکنند زیرا این مبالغه ها مضر است و فضای کشور را بدبین می کند.

امام جمعه قم یادآورشد: بدبین کردن مردم به فعالیت های سپاه و دولت و قوه قضاییه و بنیادهای انقلابی مساله بسیار خطرناکی است که باید جدی گرفته شود؛ پیامبر اکرم(ص) بیان می دارد که بهترین برادران شما کسانی هستند که عیوب شما را به شما هدیه کنند؛ این هدیه را با خشم نه بلکه باید با مهربانی اعطا کرد.

وی افزود: اگر نقدی بر دستگاهی مطرح می کنیم باید مزیت ها و خوبی های آن دستگاه را نیز بیان کنند؛ در خصوص خمر از پیامبر مطرح شد که پیامبر فرمود آنها دارای گناه عظیمی هستند، ولی منافعی هم دارند، ولی گناه و عیوب آن بیشتر از منافع اش است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با ذکر این مطلب که بخش مهمی از این اعتماد سازی که می تواند ایجاد شود به عهده سه قوه مهم کشور و سایر دستگاه ها است یادآورشد: بخش دیگر نیز در اختیار صاحبان تریبون و رسانه  منبر است و بخش دیگر نیز بر عهده مردم است زیرا هیچ دولتی بدون پشتوانه مردم قادر به کار نیست.

خاطر نشان می شود سفر حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به نیویورک، امسال با اما و اگرهایی همراه بود. حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه آمریکا قرار است ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده بگیرد، از رییس جمهور خواسته بود که در مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نکند. اما حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در توییتر خود، روزنامه کیهان را «قدیمی‌ترین و ارشدترین سخنگوی جریان کوچک ولی قدرتمند "نه به دیپلماسی" در ایران معاصر» توصیف کرده و نوشته است: «حتی در دعواهای خیابانی هم " اهانت‌های بی‌وقفه" را با "خودداری از حضور" پاسخ نمی‌دهند.»

تا اینکه بهمن حسین پور و برخی دیگر از نزدیکان دولت از سفر قطعی دولتی ها به نیویورک سخن گفتند و گفتند: هیات رسمی همراه رییس جمهور در سفر احتمالی امسال به نیویورک هفت نفره خواهد بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha