جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین لطف‌ الله دژکام استان فارس

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: دولت باید هرچه سریع تر به مردم کمک کند و نوش دارو بعد از مرگ سهراب به درد نمی خورد بسته های حمایتی باید زود تر انجام شود، دولت باید این را با جدیت انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شیراز که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم توصیه به تقوا را با بیان های مختلف فرموده است، اظهار داشت: هنگامی که انسان به برخی از آیات قرآن کریم می نگرد می بیند که جامعیتی در بیانات قرآنی وجود دارد.

وی با اشاره به آیه پایانی سوره آل عمران، افزود: خداوند در این آیه چند تذکر به انسان ها داده است، ای کسانی که ایمان آورده اید باید چند کار از جمله صبر را انجام دهید که اگر این کار را نکنید، موفق نخواهید شد.

امام جمعه شیراز به صبر و استقامت امام حسین(ع) را مثال زدنی دانست و تصریح کرد: اگر در زندگی ما ذره ای کاستی وجود داشته باشد قطعا تحمل آن را نخواهیم داشت و فریاد خواهیم زد اما امام حسین(ع) مظهر مقاومت بود، بنابراین محاصره اقتصادی معنا ندارد.

وی ادامه داد: خداوند راضی به ذلت امام حسین(ع) و مردم نیست، درواقع خداوند راضی به ذلت و خواری مومنان نیست از این رو باید صبر داشته باشیم، چراکه رسیدن به اهداف بلند اسلامی و انسانی صبر می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر شاهچراغ(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۳۵ هزار مادر در این مکان حضور داشته اند؛ بنابراین باید پیوند خود را با امام خود و مقام معظم رهبری محکم کنیم.

وی عنوان کرد: دشمن باید بداند ما بیرون از مرز ها کاری خواهیم کرد که نتواند وارد مرز ایران شود، امروز ملت ایران باید چنان آمادگی خود را نشان دهد که امام عصر(عج) بگوید وقت آمدن است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: اگر بنا است در انتظار امام عصر(عج) باشیم باید به کمک یکدیگر بشتابیم، نباید یکی زیر بار اقتصادی باشد و یکی دیگر چندین برابر سود خورده باشد.

وی به ایام عزاداری و محرم امام حسین(ع) اشاره و ابراز کرد: از هر طرف که وارد شهر می شویم چهره شهر  نشانگر این است که همه عزادار سید الشهدا(ع) هستیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر این که این روز ها، ایام حزن اهل بیت(ع) است، ادامه داد:  امام رضا(ع) فرمود،  اگر یک نفر برای مصیبت جد ما گریه کند یا فرد دیگری را بگریاند اجر آن با خداوند است، و حضرت باز فرمود اگر فردی برای مصیبت جدم امام حسین(ع) گریه کند خداوند آتش جهنم را بر آن حرام خواهد کرد.


حجت الاسلام والمسلمین دژکام عنوان کرد: باید در مجالس عزا حداکثر استفاده را از سخنان علما و روحانیون ببریم، عالم دینی موظف است نکته ای از مکتب حضرت را بیان کند و دیگران نیز موظف به یادگیری و عزاداری هستند، در این مجالس اگر عالم ناظر بر کار باشد رو به کار و مسیر صحیح می رویم که الحمدلله شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) و خواستگاه مراجع تقلید بوده اینچنین است.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ نوای مرثیه در شیراز به ثبت رسیده است، بیان کرد: استان فارس و شهر شیراز در سبک داری در مرثیه خوانی مشهور است که برای خود سبک های خاص خود را دارد، و باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس به وضعیت  اقتصادی جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: درضعیت فعلی اقتصادی کشور مطالباتی را از دولت داریم، یکی از نکاتی که باید به آن توجه کرد این است که تعیین نرخ ارز و طلا که عده ای سود برده و عده ای ضرر می کنند است که درواقع یکی از آنانی که از این بازار سود می برند دولت است، باید پرسید که این سود را که دولت می برد چکار می کند، دولت باید به افرادی که فشار می آورد کمک کند مطالبه ما از دولت این است که به مردم کمک کنند چرا که توقع مردم این است که دولت آنان را درک کند.

وی با بیان اینکه دولت باید هرچه سریع تر به مردم کمک کند، تاکید کرد: نوش دارو بعد از مرگ سهراب به درد نمی خورد بسته های حمایتی باید زود تر انجام شود، دولت باید این را به یک شکلی و با جدیت انجام دهد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: دولت  باید از  افرادی که گرانی بر روی آنان فشار می آورد  حمایت کند و کمک های که قول مردم داده است انجام دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha