جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رزاقی

حوزه/ خطیب حوزوی گفت: حضور میلیونی مردم جهان در مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) نشانه از نور جاودانه امام حسین(ع) و یاران پاک ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام  عزیز الله رزاقی در مراسم عزاداری که در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار شد، با اشاره به آیه ۲۵۷ سوره بقره، بیان داشت: تفسیر قرآن باید متصل به دریای بی کران الهی شود، در غیر این صورت انسان ها اشتباه می کنند برای مثال آیه ۲۵۷ سوره بقره را بر جبر خدای تعالی استنباط می کنند.

وی با اشاره به « اللَّهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَي النُّورِ» تصریح کرد: بخش اول آیه بدین معنا است که خدای تعالی بواسطه توبه، انسان ها را وارد نور الهی می کند و توبه راهی برای رسیدن به خدای تعالی است. 

این خطیب با اشاره به « الَّذينَ کَفَرُوا أَوْلِياؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَي الظُّلُماتِ» گفت: بخش دوم آیه ۲۵۷ سوره بقره دلالت بر نعمت ولایت دارد و کسانی که طاغوت را اولیای خود قرار دادند نه تنها به ظلمت رسیدند، بلکه کافر شدند.

وی در ادامه افزود: اهل بیت(ع) با نور خود راه بشریت را تغییر دادند و اگر مردم به دلیل دنیا طلبی جلوی نور ولایت را نمی گرفتند، امروز در جامعه اسلامی هیچ مشکلی وجود نداشت.

حجت الاسلام  رزاقی گفت: امام حسین(ع) در کربلا نهضتی را برپا کرد که تا ابد نور این نهضت الهی در جهان و آسمان ها روشن خواهد ماند.

وی در پایان با اشاره به حضور میلیونی مردم جهان در مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) یادآور شد: حضور میلیونی مردم جهان در مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر(ع) نشانه از نور جاودانه امام حسین(ع) و یاران پاک ایشان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha