جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
شعر عاشورایی

حوزه/ شاعر آیینی و مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری قم گفت: شعر عاشورایی ، شعری است که باید عنصر عاطفه و شور از یک سو و عنصر معرفت و بینش در آن از سوی دیگر وجود داشته باشد.

محمد غفاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) و اصحاب باوفای ایشان اظهار داشت: به لطف الهی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شعر آیینی و از جمله شعر عاشورایی در کشورمان از حیث کمی و کیفی ، رشد و تحول بسیار خوبی داشته است.

وی افزود: در سال های اخیر به ویژه در شهر مقدس قم ، شاهد معرفی و شکوفایی استعدادهای ادبی بسیار خوبی به خصوص در زمینه شعر آیینی بوده ایم که فضای مذهبی این شهر و همجواری با علما و حوزویان و نیز وجود اساتید بزرگی چون استاد مجاهدی در این امر بسیار موثر و دخیل بوده است.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان قم همچنین با بیان این که شعر عاشورایی صرفاً یک شعر احساسی و عاطفی نیست، گفت: شعر عاشورایی در کنار بهره گیری از احساسات لطیف در جهت بیان مصایب کربلا، واجد یک نوع پختگی و عمق معرفتی می باشد که به خاطر همین تلفیق شور و شعور حسینی در آن شاخص و ممتاز است.

وی بیان داشت: البته ما برخی از اشعار به اصطلاح عاشورایی هم داریم که بیشتر برای شبکه های اجتماعی شاید جالب باشد و حال آن که متاسفانه بعضی از آن ها به هیچ وجه در شأن و جایگاه اهل بیت(ع) و به خصوص امام حسین(ع) و یارانش نیست.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha