جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رفیعی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: گاهی مشاهده می شود یک مسئول دولتی افتخارش به زندگی اشرافی است، نعمات دنیا بد نیست، اما زمانی که این نعمات تبدیل به اشرافی گری و هوای نفس شد، قطعا مذموم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی  شب گذشته در مراسم عزاداری مسجد اعظم قم با اشاره به نگرانی نبی مکرم اسلام(ص) نسبت به مسلمانان بیان داشت: نبی مکرم اسلام(ص) نگران چهار خصلت در مسلمانان بود، نخست هوای نفس، دوم قطع رحم، سوم حب نفس و چهارم بدعت.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعد از نبی مکرم اسلام(ع) عده ای از مسلمانان درگیر هوای نفس و زیبایی های دنیای فانی شده و از خدا و دین الهی غافل شدند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: مال و ثروت مساله مذمت شده نیست و همانگونه که می بینیم حضرت خدیجه(س) دارای ثروت فراوانی بود واز این نعمت در راه اسلام استفاده کرد.

وی با اشاره به ضرر های گرایش به دنیا افزود: نباید ما سوری زندگی کنیم که دنیا برایمان زیبا و هدف باشد و این دنیا طلبی به آخرتمان ضربه بزند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: گاهی مشاهده می شود یک مسئول دولتی افتخارش به زندگی اشرافی است، نعمات دنیا بد نیست، اما زمانی که این نعمات تبدیل به اشرافی گری و هوای نفس شد، قطعا مذموم است.

وی در ادامه افزود: بدعت مساله ای بود که سبب ضربه جامعه اسلامی بعد از پیامبر اسلام(ص) شد و امام حسین(ع) برای از بین بردن بدعت در جامعه قیام کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در پایان خاطرنشان ساخت: امام حسین(ع) برای دفاع از اسلام قیام کرد نه برای دفاع تشیع، زیرا اصل اسلام و نام اسلام با قیام امام حسین(ع) ماندگار شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha