شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: امروز که وضعیت اقتصادی اینگونه شده عده ای، ثروتشان زیاد شده، باید به فکر افرادی که مشکل معیشتی دارند، باشیم؛ مبادا فراموش کنیم که عده ای در سختی زندگی می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی شب گذشته در مراسم عزاداری دهه اول محرم در مسجد اعظم قم، با اشاره به اهمیت مساله معاد در دین مبین اسلام بیان داشت: در قرآن کریم بیش از ۶۰ آیه به اشکال متفاوت درباره مساله آخرت بیان شده است و این نشانه ای از اهمیت معاد و جهان آخرت است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ إِنْ کُنْتُنَّ تُرِدْنَ الْحَياةَ الدُّنْيا وَ زينَتَها فَتَعالَيْنَ أُمَتِّعْکُنَّ وَ أُسَرِّحْکُنَّ سَراحاً جَميلاً» تصریح کرد: زمانی که ام سلمه همسر نبی مکرم اسلام(ص) خانه خود را با پول خود سفید کرد، پیامبر(ص) نارحت شد و این آیه بر پیامبر(ص) نازل شد که ای پیامبر(ص)، به همسرانت بگو: «اگر شما زندگی دنیا و زرق و برق آن را می خواهید بیایید با هدیه ای شما را بهره مند سازم و شما را به طرز نیکویی رها سازم».

این خطیب توانمند گفت: ساده زیستی یکی از بارز ترین ویژگی های نبی مکرم اسلام(ص) بود، امام خمینی(ره) نیز به مسئولان توصیه می کردند که زندگی ساده ای داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت معاد باوری در قلب انسان ها خاطرنشان ساخت: باور معاد در انسان ایجاد انگیزه می کند و کسی که به معاد اعتقاد داشته باشد؛ هیچگاه از آخرت ترسی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: کم فروشان کسانی هستند که به معاد اعتقادی ندارند و به همین سبب، قرآن کم فروشان را مذمت می کند، ریا نیز از نشانه های ضعف اعتقادی در انسان ها است.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در کربلا به عمر سعد تذکر می دهد، آیا از قیامت نمی ترسی!، تمامی خطبه های امام حسین(ع) در کربلا حول و محور معاد است، اعتقاد به معاد محرک برای انجام عمل صالح و بازدارنده از افعال نهی شده است.

این کارشناس مذهبی مطرح کرد: اگر باور به معاد وجود داشته باشد، دیگر هیچ دزدی و اختلاسی صورت نمی گیرد که به عمل و مجازات برسد.

وی در ادامه با اشاره به صفات اهل آخرت در حدیث معراج اظهار داشت: شرم و حیا یکی از ویژگی های اهل آخرت است، اگر حیا در زندگی وجود داشته باشد، هیچگاه بین همسران و والدین و فرزندان مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی در پایان گفت: اهل آخرت به دیگران خیر می رسانند و اعمال خود را محاسبه می کنند، امروز که وضعیت اقتصادی اینگونه شده عده ای ثروتشان زیاد شده، باید به فکر افرادی که مشکل معیشتی دارند، باشیم؛ مبادا فراموش کنیم که عده ای در سختی زندگی می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha