جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله طه محمدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: انسان این عالم فانی را نباید جدی بگیرد زیرا خلقت انسان دارای اهداف والا تری است که نیازمند توجه بیشتر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان، ظهر امروز در کلاس درس اسفار خود در مدرسه آقای آخوند با تاکید بر لزوم دوری از گناه خاطر نشان کرد: اگر در طول شبانه روز آن طور که باید به عبادت بپردازیم پرداخته نمی شود دلیل آن را باید در گناهانی که در طول روز مرتکب می شویم جست و جو کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: این نکته را نیز نباید فراموش کرد که در بهشت هر مقامی را که به انسان می دهند بذر آن را در همین دنیا کاشته شده است.

وی زندگی در این دنیا را به تبعید گاه تشبیه کرد که باید از آن به سمت اخرت برویم و گفت: انسان این عالم فانی را نباید جدی بگیرد زیرا خلقت انسان دارای اهداف والا تری است که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: بعضی از افراد به دلیل غفلت و تنبلی نمی توانند خود را از جهنم دنیا بیرون بکشند و طاقت دیدن نعمات الهی را ندارند.

وی افزود: این افراد  در جهان دهان و چشمانشان بسته است چرا که تحمل گفتن و شنیدن حرف هایی که همچون دریای نور است را ندارند و مجبور هستند که در کناری بایستند.

امام جمعه همدان زندگی این افراد را ضایع شده عنوان کرد و بیان داشت: این کار همانند کسانی که در ماه رمضان به خاطر یک عدد سیگار خود را از بسیاری از نعمات این ماه پر عظمت محروم می سازند.

وی یادآور شد: در مقابل انسان هایی قرار دارند که قلبشان لبریز از نور قران کریم است و آن را درک کرده اند و اسرار امور را انچنان که باید با آن اشنا هستند جز مودبان به آداب الله هستند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با تاکید بر آن که هر نعمتی دارای شکر است و شکر نعمت ولایت پوشاندن آن است خاطر نشان کرد: آنچه علما در سیر الی الله و مکاشفه برای آنها رخ می دهد باید مکتوم بماند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha