شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مشرفی

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به رسالت مبلغین گفت: مهمترین رسالت مبلغین در ماه محرم و صفر تبیین اندیشه سیاسی اسلام و زندگی خصوصی امام حسین (ع) و اعوان و اصحابش می باشد.

حجت الاسلام محسن مشرفی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان به تمامی شیعیان جهان، اظهار کرد: محرم ماه بيداري دين، انقلاب و اسلام است و نظام جمهوري اسلامي به بركت اين ماه و برگرفته از اين قيام ماندگار حضرت امام حسين(ع)، تشكيل و پيروز شد.

وي افزود: هيئات مذهبي و مداحان اهل بيت(ع) متولي اشاعه و بقاي پيام حضرت سيدالشهداء(ع) بوده‌اند و با آغاز ماه محرم با پرچم‌ها و بيرق‌هاي عزاي امام حسين(ع) ما را به شرکت در اين سوگواري دعوت مي‌كنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با بیان اخلاص در عزاداری امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: هرچه در عزاداري‌ها اخلاص بيشتري وجود داشته باشد، عنايت زيادتري از طرف حضرت حق نصيب انسان مي‌گردد و با زمينه‌سازي مناسب و فراهم كردن محيط مي‌توان از اين عنايت براي هدايت افراد ناآگاه استفاده كرد.

حجت الاسلام مشرفی با اشاره به حدیث العالم بزمانه لا تهجم علیه اللوابس تصریح کرد:کسی که به اوضاع و شرایط عصر خودش واقف باشد ، باعث می گردد نقشه های دشمن را بخواند و دیگر، شبهات او را باور نکند و به راحتی از آن ها بگذرد.

وی با بیان تبیین نقشه های دشمن در ایام محرم تاکید کرد: در این ایام باید سخنرانان و مبلغین نقشه های دشمن را برای مردم روشن کنند.

نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی با اشاره به ایستادگی امام حسین در برابر ظلم عنوان کرد: امام حسین(ع) با وجود تمام مشکلاتی که داشتند، تنها برای مقابله با ظلم ،حج خود را نیمه تمام رها کردند، تا به مردم بعد از خود این پیام را برساند، که در برابر ظالم سر فرود نیاورند.

حجت الاسلام مشرفی ادامه داد: مردم کشور ما نیز با وجود فشار های اقتصادی شدید دشمن باید در برابر نقشه های استکبار ایستادگی کنند ،تا زمینه ی نابودی آنان فراهم شود.

وی با اشاره به رسالت مبلغین گفت: مهمترین رسالت مبلغین در ماه محرم و صفر تبیین اندیشه سیاسی اسلام و زندگی خصوصی امام حسین (ع) و اعوان و اصحابش می باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت خراسان جنوبی در پایان گفت: در ایام محرم باید بکوشیم اندیشه سیاسی اسلام را بازگو کنیم، زیرا بزرگترین اشتباه سیاسی جامعه آن زمان این بود که حضرت علی(ع) را کنار گذاشتند و امروز نیز آشوب و خونریزی و انحراف جامعه مسلمان نتیجه آن اشتباه بزرگ است، لذا وظیفه ما روشنگری زندگی امام حسین(ع) و اعوان و انصارش برای مردم می باشد.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha