پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست تبیین طرح جامع تربیتی در مازندران

حوزه/ نشست مدیران، معاونان تهذیب و کارشناسان مشاوره یازده مدرسه علمیه مازندران امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، نشست مدیران، معاونان تهذیب و کارشناسان مشاوره یازده مدرسه علمیه مازندران امروز در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در این نشست بر ضرورت بهره گیری از آیات و روایات در بیان نکات اخلاقی و تربیتی در حوزه تأکید کرد و گفت: در این خصوص آیات و روایات بسیاری وجود دارد که باید مورد توجه مدیران و اساتید مدارس علمیه قرار گیرد.

وی با تأکید براین که راهبردهای روایی و قرآنی در تعلیم و تربیت طلاب باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: بهره گیری از این مباحث مهم در تربیت طلاب مهذب و با اخلاق کمک شایانی خواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که کار تربیت امر مهم، پرزحمت و زبان بری است، خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام در مکه ده و یا روایتی 13 سال سخن گفت و راه نشان داد تا بتواند موفق شود.

وی با بیان این که یکی از راه هایی که می تواند موجب تقویت جایگاه طلاب شود این است که مدیران و اساتید شأن و جایگاه طلاب و روحانیت را بیشتر برای طلاب تبیین کنند، افزود: طلبه زمانی که جایگاه خود را شناخت  در حفظ و تقویت این جایگاه کوشا خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود توجه به مباحث قرآنی در حوزه را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید برنامه های قرآنی را در سطح مدارس بیشتر تقویت کنیم.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران نیز در این نشست گفت: نخستین نخستین مشترک با حضور مدیران و معاونان هفت مدرسه علمیه شرق استان روز پنج شنبه در مدرسه علمیه خلیل شهر بهشهر برگزار شد.

وی با بیان این که امروز میزبان مدیران، معاونان و اساتید یازده مدرسه علمیه استان در قائمشهر هستیم، افزود: تبیین و بررسی طرح جامع تربیتی که از ابتدای سال تحصیلی در مدارس علمیه برگزار می شود از جمله اهداف تشکیل این جلسه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha