چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
هیات های عزاداری

حوزه/ مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: هیات های مذهبی باید محفلی برای اتحاد و انسجام ملی در کشور و تمام سلایق و افکار در زیر بیرق سیدالشهدا (ع) باشند و برای شکوفایی و ارتقاء نظام تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ در استان کردستان، علی اصغر دریایی، پیش از ظهر امروز در جمع معاونین حوزه علمیه استان کردستان با عرض تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) و یارانش، اظهار داشت: هیات های مذهبی به عنوان ظرفیت های عظیم نظام اسلامی شناخته می شوند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان گفت: هیات ها نباید سکولار باشند، بلکه باید در کنار ذکر مصائب اهل بیت علیهم السلام، به بیان مسایل اجتماعی  و نیز خدمات نظام در طول انقلاب به مردم بپردازند.

وی افزود: کسی نمی تواند بگوید که یک هیات حق ندارد سیاسی باشد، زیرا اسلام دینی سیاسی است، لذا هیات های مذهبی در مسایل سیاسی نباید هرگز وارد جناح بندی ها شوند.

دریایی با اشاره به اینکه دشمنان به خوبی نقاط قوت و ضعف نظام را می دانند، گفت: امروز دشمنان می دانند که یکی از نقاط قوت در ایران همین هیات های مذهبی هستند و نمونه بارز آن در سال 88 بود که آتش فتنه آن سال را همین هیات ها و هیاتی ها خاموش کردند.

مسئول برنامه ریزی و نظارت حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: البته متولیان مذهبی و مسئولان هیات ها باید به صورت جدی از افراط و تفریط در مراسم های خود بپرهیزند و به سمت مداحی های لوس آنجلسی نروند که به قول رهبر معظم انقلاب: « باید در مجلس عزاداری معارف جوانان بالا برود».

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: همچنین مردم و عزاداران باید حضور در هیات های عزاداری را به عنوان یک مستحب ببینند و این امر باعث نشود که از واجبات خود همانند نماز اول وقت و... دور شوند.

دریایی در با اشاره به اینکه برخی از جریانات منحرف به دنبال ایجاد تفرقه و شبهه در هیات های مذهبی هستند، گفت: باید این روزها مواظب باشیم که جریان های التقاطی که از نظر مالی هیات ها را حمایت می کنند، زمینه ساز نشر افکار و تفکرات منحرف نشوند، یعنی اجازه ندهیم که در هیات های مذهبی، مردم بیشتر از اینکه خدا را بشناسند؛ امام حسین(ع) را بشناسند که این همان خواسته جریان های منحرف عقیدتی است.

وی در ادامه سخنان خود بیان داشت: هیات های مذهبی باید محفلی برای اتحاد و انسجام ملی در کشور و تمام سلایق و افکار در زیر بیرق سیدالشهدا(ع) باشند و برای شکوفایی و ارتقاء نظام تلاش کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha