پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست تبیین طرح جامع تربیتی در غرب مازندران

حوزه/ نشست تبیین طرح جامع تربیتی امروز با حضور مدیران، معاونان و کارشناسان مدارس غرب مازندران در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ از مازندران، نشست تبیین طرح جامع تربیتی امروز با حضور مدیران، معاونان و کارشناسان مدارس غرب مازندران در مدرسه علمیه امام صادق(ع) چالوس برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در این نشست با اشاره به این که این نشست در سه نقطه استان برگزار شده است، گفت: در این نشست ها مهم ترین دغدغه  و پیشنهادات مدیران و معاونان مدارس علمیه در خصوص اجرای این طرح از سال تحصیلی جدید در مدارس مورد بررسی و تبیین قرار گرفت.

وی با اشاره به این که این طرح سال گذشته در برخی مدارس علمیه استان برگزار شد، افزود: خوشبختانه میزان رضایت مسؤولان مدارس و همچنین طلاب از اجرای این طرح قابل قبول بوده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که این طرح جامع در بردارنده همه مباحث اخلاقی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: به طور حتم اجرای دقیق تر این طرح در سال جدید حوزه آثارو  برکات و ارزشمندی را با خود به همراه خواهد داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مباحث اخلاقی، تهذیبی، قرآنی، تربیتی و مشاوره ای در این طرح جامع دیده شده است، گفت: با اجرای موفق این طرح شاهد تربیت و پرورش طلاب مهذب، مؤمن و با اخلاق در مدارس علمیه خواهیم بود.

وی با بیان این که این طرح به بسیاری از دغدغه ها و مطالبات مراجع عظام تقلید و علمای بزرگ پاسخ داده است، افزود: مدارس علمیه باید همه برنامه های اخلاقی و تربیتی خود را در قالب این طرح جامع اجرایی کنند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که در گذشته برنامه های اخلاقی و تربیتی بر اساس نظر خود مدارس اجرایی می شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تدوین و ابلاغ این طرح از برخی موازی کاری و سردرگمی ها در مدارس علمیه کاسته خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تشکیل شورای تهذیبی در همه مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: همه برنامه های اخلاقی و تربیتی مدرسه باید در این شورا طرح و مورد تصویت قرار گیرد و در ادامه اجرایی شود.

وی با تأکید بر این که مدیران و اساتید مدارس علمیه از اجرای سلیقه ای برنامه های اخلاقی و تربیتی به شدت پرهیز کنند، افزود: اگر مدرسه هر برنامه اخلاقی دارد باید سعی کند متناسب با همین طرح جامع باشد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود با بیان این که در این طرح نگاه ویژه ای به مباحث مشاوره ای و قرآنی مدارس علمیه شده است، خاطرنشان کرد: این طرح فرصت مغتنمی برای تقویت برنامه های مشاوره ای و همچنین قرآنی که یکی از دغدغه های بزرگان حوزه بوده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تلاش ها برای انس طلاب با مفاهیم قرآنی باید بیشتر شود، تصریح کرد: طلبه هر چه با کلام الهی مأنوس تر باشد به طور حتم موفقیت های او در مسیر علم آموزی در حوزه بیشتر خواهد شد.

وی همچنین به رشد مناسب فعالیت های مشاوره ای در حوزه علمیه مازندران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در طی سال اخیر مسأله مشاوره به عنوان یک دغدغه مهم در مدیریت استان مورد عنایت ویژه ای در مدارس علمیه قرار گرفته است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha