سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سعید مومنی ـ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: بعضی از جریانات منحرف و التقاطی از تمام امکانات خود برای کم رنگ کردن شئونات دین اسلامی استفاده می کنند و متاسفانه این جریان ها در برخی از کشورهای اسلامی وجود دارند که کسی نمی تواند منکر آن شود.

حجت الاسلام سعید مومنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»‌ در استان کردستان، اظهار داشت: امروز جامعه انسانی در مسیر مادی گرایی قرار گرفته است و نیازمند داشتن یک منجی برای رهایی از این مسیر رو به هلاک است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: انسان اکنون بیشتر از هر زمان دیگری در بحث معنویات احساس خلا می کند و به خوبی دانسته که دیدگاه اومانیسم به بن بست رسیده و نیازمند تجدید دوباره در زندگی خود است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه بسیاری از فیلسوفان غربگرا، انسان محور بودند و آثار زیادی را در اثبات نظریه خود نگاشته اند، افزود: روزگاری نه چندان دور، بسیاری از صاحب نظران در دنیای غرب دیدگاه ویژه ای به انسان داشتند و همه چیز را به وی ختم می کردند. در این دیدگاه جایی برای معنویت و خدا نبود و دین یا مطرود بود یا اینکه آن را امری شخصی می دانستند.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: همین دیدگاه پس از قرنها نتوانست در برابر دیدگاه های فراانسانی و دینی قرار بگیرد و فلاسفه در غرب به صورت غیرمستقیم به بیراهه رفتن جامعه غربی را در آثار خود به اعتراف نشستند.

وی با اشاره به اینکه تنها با یاد خدا دلها آرام می گیرد، تصریح کرد: امروز بشر نیازمند یک مسیر و راه برای رستگاری است و چه راهی بهتر از اینکه انسان به خداوند متعال ایمان کامل و عملی داشته باشد.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: نمونه کامل این انسان را می توان امام حسین(ع) و اهل بیت(علیهم السلام) دانست. امام حسین(ع) علیرغم علم به آینده  و سرنوشت خود، بازهم برای رسیدن به رستگاری و اصلاح زندگی انسان، جان خویش و خانواده اش را ایثار کردند.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) متعلق و خاصه مسلمان نیست، بیان داشت: امروز کسی در جهان نیست که امام حسین علیه السلام و ایثار ایشان را درک نکند. امام حسین (ع) و نهضت عاشورا تمام جهان را درنوردیده است تا جایی که بسیاری از انقلاب های مردمی به نوعی سرمشق گرفته از کربلای حسینی هستند.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر اینکه برخی از جریانات خارج و حتی داخل دین، به دنبال کم رنگ کردن این نهضت عظیم تاریخ بشریت هستند، گفت: بعضی از جریانات منحرف و التقاطی از تمام امکانات خود برای کم رنگ کردن شئونات دین اسلامی استفاده می کنند و متاسفانه این جریان ها در برخی از کشورهای اسلامی وجود دارند که کسی نمی تواند منکر آن شود.

وی با انتقاد از بعضی حکومت های اسلامی در عصر کنونی، افزود: برخی از دولت ها و حکومت های اسلامی خواسته یا ناخواسته در دام های شیطانی مستکبران افتاده اند به گونه ای که به برده حلقه به گوش آنها تبدیل شده اند و در حال کشتار و ترور هم کیشان خود هستند، کاری که در اسلام بسیار زشت است و هزاران سال پیش ائمه اطهار علیهم السلام این روزها را پیش بینی کرده بودند.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان اضافه کرد: دشمنان با این کار خود چندین برنامه را در دستور کار دارند؛ نخست اینکه می خواهند که کشورهای اسلامی هیچ وقت روی آرامش را نبینند و دیگر آنکه با ایجاد تفرقه؛ بهتر، راحتر و سریعتر دست به چپاول مسلمین بزنند که امروز شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی دست مستکبران و دروغگویان عرصه جهانی را هویدا ساخت، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از حقایق تلخ در جهان اسلام را نمایان ساخت. این انقلاب پیام های بسیاری برای دولت های مسلمان داشت و آن پیام همان حفظ وحدت در مقابل دشمنان دین خدا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha