پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام مهدی مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یادواره ۷۲ شهید طلبه و روحانی استان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برنامه‌های اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: یکی از ویژه‌برنامه‌های اداره تبلیغ حوزه علمیه استان در ابتدای سال تحصیلی جدید اجرای برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در یکی از مدارس علمیه استان است.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های این اداره برگزاری کارگاه‌های سواد رسانه و آشنایی با راهکارهای نوین تبلیغ در فضای مجازی در تمام مدارس علمیه استان است.

حجت‌الاسلام مهرپویان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه در هر مدرسه دو کارگاه سواد رسانه و آشنایی با راهکارهای نوین تبلیغ در فضای مجازی برگزار شده و درمجموع 30 کارگاه با عناوین فوق در حوزه علمیه استان برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در فصل تابستان در مرکز استان چهار کارگاه سواد رسانه‌ای و راهکارهای تبلیغ در فضای مجازی در حوزه علمیه استان برگزار شد، اما در طول سال تحصیلی این کارگاه‌ها به ترتیب در مدارس علمیه برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسئول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، در ادامه از برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی استان هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

وی افزود: هم‌زمان با دهه فجر امسال یادواره شهدای 72 شهید طلبه و روحانی استان به‌صورت استانی برگزار می‌شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان هزار و 200 سال قدمت داشته و اکنون با بیش از 30 هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در 131 مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 1395 به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کردند؛ اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه 95 به مدیریت استانی ارتقا یافت.

اکنون در سطح استان خراسان شمالی درمجموع 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه ویژه برادران و شش مدرسه ویژه خواهران فعال است و بیش از دو هزار و 500 طلبه در سطوح تحصیلی یک تا چهار در این مدارس، مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha