شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اولین شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در حسینیه امام خمینی(ره)

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: بسیاری از جریان های منحرف در این روزها تکاپوی ضددینی خود را چند برابر کرده اند و این می تواند زنگ خطری برای هیئت های عزاداری ائمه اطهار علیهم السلام باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: ماه محرم و ایام عاشورای حسینی باید برای همه کلاس درس و عبرت باشد و ما در این کلاس بتوانیم با آموزه های ناب اسلامی آشنا شویم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: امام حسین (ع) و یارانش با قیام خود علیه طاغوت زمان نشان دادند که هنوز هستند افرادی که برای احیای سنت رسول خدا (ص) قیام کنند و نتیجه این ایثار نهضت ماندگار عاشورا در تاریخ بشریت شد.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به برخی از انحرافات موجود در دین، افزود: این روزها سراسر ایران در ماتم و سوگ شهادت سردار و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین (ع) است و این هم برای مسلمانان فرصتی برای تهذیب نفس است و بی شک هم فرصتی ویژه برای پیاده کردن نقش نفوذ دشمنان دین خدا.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار کرد: بسیاری از جریان های منحرف در این روزها تکاپوی ضددینی خود را چند برابر کرده اند و این می تواند زنگ خطری برای هیئت های عزاداری ائمه اطهار علیهم السلام باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات ما در حال حاضر دور بودن روحانیون و طلاب از رسانه هاست و همین مسئله باعث شده است که در بحث اطلاع رسانی کارنامه موفقی نداشته باشیم، در حالی که یکی از فرقه های منحرف در کشور انگلیس بیش از 16 شبکه علیه اسلام و برای ایجاد تفرقه در صفوف مسلمان دارد!

این استاد حوزوی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید مداحان سواد و بینش دینی خود را درباره تاریخ اسلام بیشتر از پیش کنند، گفت: امروز مداحان به خوبی واقفند که خرافات و حتی احادیث جعلی فراوانی به دین اسلام ورود کرده است، لذا باید با علم و بینش خود در مجالس عزاداری و.. حاضر شوند و جلو انتشار این خرافات را بگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تاکید کرد: باید هرکسی که وارد هیات یا محفل ائمه اطهار علیهم السلام می شود در هنگام خروج به معرفت برسد، لذا توجه و تاکید مداحان تنها بر ایجاد یک فضای احساسی صرف نباشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به ضرورت مطالعه تاریخ اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام برای طلاب، گفت: امروز اگر می خواهیم درباره زندگی امام حسین علیه السلام اطلاعات دقیق تر، جامع تر و کامل تری داشته باشیم، باید کتاب «حماسه حسینی» علامه شهید مطهری را مطالعه کنیم.

وی، یکی دیگر از آفت های حال حاضر برخی از هیئت های مذهبی و عزاداری را ورود به جناح بازی و گرایش های سیاسی عنوان کرد و بیان داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که برخی از هیات ها و مسئولان آن احتمال دچار شدن به آن را دارند، ورود هیئات به جناح بندی های سیاسی خاص است، لذا باید گفت که ورود هیئت های مذهبی به جناح بندی های سیاسی باعث دلزدگی مردم از این محافل می شود، لذا همه باید در این باره به دقت عمل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha