جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد حسن طه محمدی

حوزه/ استاد حوزه با انتقاد از برخی مداحان، گفت: برخی از مداحان با اشعارشان مخالف نهضت حسینی عمل کرده و به نوعی به این بزرگواران توهین می کنند که انسان از دیدن و شنیدن این وقایع افسوس می خورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام محمد حسن طه محمدی از اساتید حوزه علمیه قم، شب گذشته در هیئت رزمندگان اسلام همدان، به اهمیت صلوات اشاره کرد و گفت: در بسیاری از احادیث شرط استجابت دعا را ذکر صلوات بعد از درخواست دعا دانسته اند.

وی گفت: محبت نسبت به امام حسین(ع) به این دلیل است که ایشان برای دفاع از دین حق خداوند و حقانیت آن خود و خانواده اش را در این راه فدا کرده اند.

این استاد حوزه، توجه به برگزاری مراسمات مذهبی را بسیار مهم عنوان کرد و بیان داشت: محرم و صفر به راحتی به ما نرسیده است و سختی های زیادی را شیعیان تحمل کرده اند تا آن را به نسل های بعدی خود برسانند.

وی افزود: امروز نیز وظیفه ماست که ساده از کنار آن عبور نکنیم و نه تنها بر کمیت مراسم، بلکه نسبت به کیفیت و نحوه برگزاری آن نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

حجت الاسلام طه محمدی خاطر نشان کرد: زمانی که حاکمان طاغوت عزاداری را ممنوع کردند دشمنان به دنبال تحریف در ماجرای عاشورا بودند تا از ریشه این مراسم را خشک کنند، اما هوشیاری علمای اسلام نقشه آنها را نقش بر آب کرد.

وی، هدف از حضور در هیئت را افزایش بصیرت دانست و تاکید کرد: مداحان و مبلغان دین نباید این موضوع را فراموش کنند که در سخنانشان توجه به معارف دین را از اصول مهم مطالبشان بدانند.

این کارشناس فرهنگی توسل به اهل بیت(ع) را مختص به زمان خاصی ندانست و تاکیدکرد: متاسفانه برخی فقط در زمان محرم و این روزها به یاد مشکلات می افتند و در طول سال اصلا کاری با ائمه اطهار ندارند.

استاد حوزه در پایان با انتقاد از برخی مداحان، گفت: برخی از مداحان با اشعارشان مخالف نهضت حسینی عمل کرده و به نوعی به این بزرگواران توهین می کنند که انسان از دیدن و شنیدن این وقایع افسوس می خورد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha