جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ستاد امر به معروف و نهی از منکر ا

حوزه/ کارشناس دینی اهل سنت ترک این واجب را موجب هلاک جامعه دانست و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر تا جایی در دین اسلام مهم و حیاتی است که امام حسین (ع) و یارانش برای زنده نگه داشتن این سنت رسول خدا (ص) جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

ماموستا شیرزاد ایزدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با تسلیت ایام عزاداری حسینی، اظهار داشت: یکی از واجبات که از ابتدای ظهور اسلام بر همه واجب شده است، فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مسلمین می باشد.

این کارشناس دینی اهل سنت با اشاره به اینکه تکلیف و فریضه امر به معروف و نهی از منکر همه را شامل می شود، گفت: این فریضه الهی که جنبه اجتماعی نیز دارد، تکلیفی نیست که خداوند و اسلام برای عده ای خاص و یا ویژه تعیین کرده باشد، بلکه همه در اجرای این دستور اکید دین مامور و مکلف هستیم.

ماموستا ایزدی در ادامه با تاکید بر اینکه اصلاح اجتماع و فرهنگ با امر به معروف و نهی از منکر امکان پذیر خواهد بود، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مانع و بازدارنده بسیاری از ناهنجاری ها در اجتماع می باشد، لذا باید گفت که این فریضه در همه ادیان الهی مورد تاکید است و در اصل در تمام دین ها وجود دارد و تفاوت های اندک آن به فرعیات مربوط می شود.

وی نیاز امروز جامعه را به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیش از هر زمان دیگری عنوان کرد و افزود: امروز جامعه اسلامی و نظام اسلامی به علت ورود برخی از بدرفتاری های مدنی و دینی به شدت نیازمند احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت بیان داشت: اگر می بینیم که جامعه و افراد آن در مسیری غیر از آن که اسلام مشخص نموده، در حال حرکت هستند، همه اینها نشات گرفته از این آن است که ادای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ شده است.

وی، ترک این واجب را موجب هلاک جامعه دانست و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر تا جایی در دین اسلام مهم و حیاتی است که امام حسین (ع) و یارانش برای زنده نگه داشتن این سنت رسول خدا (ص) جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

ماموستا شیرزادی در ادامه سخنان خود افزود: امروز بسیاری از شبکه های ماهواره ای و رسانه ای معاند به صورت مستقیم و غیرمستقیم به دنبال به حاشیه بردن امر به معروف و نهی از منکر هستند و اولین قدم خود در از بین بردن اسلام را تضعیف کردن باورهای مردم دینی و اعتقادی می دانند.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: البته کسانی که خود به نوعی آمران به معروف و نهی از منکر هستند، باید نخست خویش را اصلاح کنند و سپس به ادای این تکلیف الهی بپردازند در غیر این صورت عمل آنان نه تنها بیهوده است، بلکه در محضر خداوند، گناه بزرگی محسوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha