جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عابدینی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: عزاداری سید و سالار شهیدان باید همراه با افزایش درک و آگاهی باشد، به طوری که باید در کنار شور حسینی، شعور حسینی نیز ایجاد شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین گفت: خوشبختانه شاهد هستیم که هرساله مراسم عزاداری و سوگواری سید و سالار شهیدان و همچنین مراسم تاسوعای حسینی پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود و این امر نشان‌دهنده دل‌بستگی مردم این شهردارالمومنین به اهل بیت عصمت و طهارت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: عزاداری سید و سالار شهیدان موجب خنثی شدن بسیاری از توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره می‌شود و این‌یک ظرفیت بی‌نظیر برای مردم ایران و مسلمانان جهان است.

وی افزود: امام حسین (ع) در حادثه عاشورا اهمیت برپایی نماز را نشان داد و امروز پیروان و شیعیان آن حضرت باید به این نکته توجه کنند و در روز عاشورا اقامه این نماز را به یاد آخرین نماز ظهر عاشورای سالار شهیدان در سراسر استان قزوین باشکوه برگزار نماییم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدینی خاطرنشان کرد: باید مطالعه درباره فلسفه نهضت و قیام امام حسین (ع) به‌عنوان یک محور در دستور کار همه عزاداران و دوستداران حسینی باشد و در این راستا مبلغان دینی، مادحین، فرهنگیان، اساتید دانشگاه و نخبگان اجتماعی و مذهبی می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

وی گفت: عزاداری سید و سالار شهیدان باید همراه با افزایش درک و آگاهی باشد، به‌طوری‌که باید در کنار شور حسینی، شعور حسینی نیز ایجاد شود.

امام جمعه قزوین از حضور بی‌نظیر مردم ولایتمدار استان قزوین در مراسم تاسوعای حسینی قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha