جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امیر عطاء الله جباری

حوزه/ مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم از راه اندازی بخش نوسوادان در ۱۷ کتابخانه عمومی قم خبر داد.

حجت الاسلام عطاء الله جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری این اداره کل با معاونت نهضت سواد آموزی آموزش و پرورش استان قم در همین راستا اظهار داشت: در این تفاهم نامه درباره تشویق نوسوادان به کتابخوانی و ترغیب این اقشار به حضور در کتابخانه ها و نقش محوری مطالعه تاکید ویژه ای شده است.

وی با اشاره به این که از سوی نهضت سوادآموزی ، کتاب هایی ویژه نوسوادان در اختیار 17 کتابخانه عمومی استان قرار گرفت، افزود: این طرح در راستای استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود در کتابخانه ‌های عمومی برای تمامی گروه ها و اقشار مختلف شکل گرفته که خوشبختانه با استقبال خوب نهضت سوادآموزی از این طرح، تفاهم نامه ای دوجانبه با هدف گسترش فرهنگ سوادآموزی، ارتقاء سطح مطالعه نوسوادان و کم ‌سوادان جامعه و همچنین تقویت، تحکیم و تثبیت آموخته‌های سوادآموزان امضا شد.

وی همچنین گفت: به منظور سهولت دسترسی نوسوادان به کتب تولید شده، تمهیداتی فراهم شده تا این کتاب ها پس از رده ‌بندی و فهرست‌نویسی، در قفسه های جداگانه ای با عنوان «کتاب ‌های ویژه نوسوادان» در کتابخانه های عمومی قرار بگیرند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم، هدف از جداسازی کتابهای نوسوادان از دیگر کتاب ها را آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مراجعه کنندگان عنوان کرد و بیان داشت: کم سوادان نیز همانند دیگر اقشار جامعه نیاز به تغذیه فکری و آرامش روحی دارند و راه اندازی بخش نوآموزان در واقع خدمتی دیگر از خدمات کتابخانه های عمومی به آحاد مختلف مردم است.

وی افزود: از سویی جهت ارتباط گیری بهتر با مخاطبین می بایست به نیازهای آنان که همان خوراک فکری و تهیه کتاب است، توجه لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام جباری در خاتمه ابراز امیدواری کرد: با وجود خدمت رسانی فرهنگی کتابخانه های عمومی به مردم روز به روز شاهد بهبود کیفیت و پیشرفت و ارتقا مطالعه مفید در جامعه باشیم.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha