پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام فرهاد حسین زاده

حوزه/ مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری دوره «مدیریت اسلامی» ویژه مدیران، اساتید و مسئولان مدارس علمیه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: امسال بعد از مراسم عزاداری محرم، دوره دانش‌افزایی عقاید با تدریس استاد عظیمی، مؤسس مؤسسه «به‌سوی بی‌نهایت» یا دین فطری به مدت سه روز برگزار می‌شود.

مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: دوره دانش‌افزایی عقاید ویژه اساتید دارای مجوز تدریس علوم عقلی در دستور کار قرار دارد که در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته روش‌های سنتی تدریس دروس عقلی عقاید که در مدارس اجرا می‌شود کارایی شایسته و بایسته درزمینهٔ ارتقای اعتقادی طلاب را ندارد، ازاین‌رو اساتید باید با استفاده از روش‌های تدریس جدید مسائل اعتقادی طلاب را ارتقا دهند. بر این اساس امسال اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی تلاش دارد برنامه‌های خود را به سمت اساتید حوزه، کادر مدارس و مدیریت حوزه علمیه هدایت کند.

حجت‌الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: در این راستا یکی از برنامه‌های ویژه امسال، برگزاری دوره مدیریت اسلامی است که برای مدیران مدارس برگزار خواهد شد.

وی افزود: الآن در سطح کشور مدارس علمیه‌ای وجود دارند که صاحب رتبه‌های برتر شده و طلاب شایسته‌ای را تحویل جامعه داده‌اند که از مدیران این مدارس برای حضور در دوره مدیریت اسلامی دعوت می‌کنیم تا تجارب خود را با مدیران و مسئولان مدارس علمیه استان در میان بگذارند.

حجت‌الاسلام حسین زاده گفت: در هر جا مدیر موفقی در حوزه علمیه کشور وجود دارد از او برای حضور در این دوره دعوت می‌کنیم تا ایده‌ها و اقدامات خود در راستای موفقیت یک مدرسه علمیه را برای اساتید و مدیران مدارس علمیه خراسان شمالی تشریح کند و ما از این ایده‌ها و روش‌ها در استان استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha