جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام عباسی

مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: اگر بخواهیم در این زمان مبارز و انقلابی باشیم، واقعه کربلا اندوخته غنی و تمام نشدنی برای این راه است، چرا که می توانیم در زمینه ظلم ستیزی با آن ادبیات، نیروهای مومن را سازماندهی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین ضمن تسلیت شهادت حضرت امام سجاد (ع) گفت: حضرت امام سجاد (ع) راه بندگی خدای متعال را در صحنه های گوناگون به روی بشریت گشود.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: این امام بزرگوار به عنوان پیام آور مصیبت جانگداز کربلا مفهوم ظلم ستیزی را به مناسبت های مختلف بیان می کردند.

وی با بیان این که امام سجاد (ع) از اولین کسانی بودند که به زبان های گوناگون با حزن واندوه واقعه کربلا را به خوبی تبیین نمودند، ادامه داد: حضرت محصول معنوی واقعه کربلا را درو و برداشت کردند و برای بشریت ذخیره و به یادگار گذاشتند.

عضو شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امام سجاد (ع) با زبان  دعا بندگی خود را به درگاه  خدای متعال بیان می کردند و به دیگران هم آموختند که هدف اصلی زندگی بشریت باید بندگی باشد. بندگی خدای متعال، نه بندگی ابوسفیان، معاویه ها، یزیدها، عمر سعدها و شمرها.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: اگر بخواهیم در این زمان مبارز و انقلابی باشیم، واقعه کربلا اندوخته غنی و تمام نشدنی برای این راه است، چرا که می توانیم در زمینه ظلم ستیزی با آن ادبیات، نیروهای مومن را سازماندهی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha