پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حسین دشتی

حجت الاسلام دشتی گفت: امام حسین(ع) عرفان را در کنار جهاد قرار داد و حقیقت مبارزه ای که از سیره امام حسین(ع) پیدا می کنیم همین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام حسین دشتی، امروز در مراسم سوگواری امام حسین(ع) در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر گفت: به فرموده پیامبر(ص) رهبانیت در اسلام نداریم این بدعت مسیحیون بود که راهب می شدند و تارک دنیا می شدند، رهبانیت اسلام جهاد است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: رهبانیت،  تارک دنیا شدن است، اما جهاد امری برای جنگیدن وسط میدان و جامعه است.

وی افزود: عرفان امام خمینی(ره) با تبعید و زندان رفتن، با جنگ و مجاهدت با ستمگران و استکبار معنا پیدا کرد، این نوع عرفان همراه با حماسه را ما  از اهل بیت و امام(ره) یاد گرفتیم.

حجت الاسلام حسین دشتی با بیان اینکه در برابر مبارزه و جهاد و انقلابی بودن سه نظریه وجود دارد اظهار داشت: یک نظریه کلا مبارزه را نقد می کند و مبارز بودن را، عنوان می کند که مبارز بودن وجهه خشونت دارد  و گروهی هم صرفا مبارزان انقلابی منهای دین و اعتقادات هستند، اما آن چیزی که ما از امام حسین(ع) آموزش دیدیم این بود که در روز عرفه باید آن دعای عرفانی را بخوانیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر ادامه داد: امام حسین(ع) در اوج معرفت است و در روز کربلا و عاشورا خود ده ها نفر را می کشد و خود به شهادت می رسد، اما اوج عرفان او زمانی است که حاصل به حق شده است و در میدان رزم و قتلگاه سیم ارتباطی او با خدا متصل می شود و از همه چیز انقطاع پیدا کرده و غیر خدا چیزی را نمی شناسد.

وی افزود: امام حسین(ع) عرفان را در کنار جهاد قرار داد و حقیقت مبارزه ای که از سیره امام حسین(ع) پیدا می کنیم همین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha