پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله ناصری یزدی

آیت الله ناصری با تاکید بر این که دعواهای سیاسی، کناره گیری از مردم و منتظر این و آن شدن برای حل مشکلات با روحیه انقلابی منافات دارد، گفت: دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برنامه ریزی و خلوص نیت به دنبال نجات مردم و کشور و راهکاری برای خدمت بهتر به جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در آیین آغاز سال تحصیلی 97-98 مدارس علمیه خواهران استان یزد، در جمع مسئولان، مدیران و اساتید این حوزه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، سال تحصیلی جدید را ادامه راه تحصیل، کمال و پیشرفت خواند و از حوزویان خواست به صورت جامع و کامل تحصیل کنند و به فکر آینده اسلام باشند.

وی با یادآوری تکلیف و مسئولیت حوزویان در انقلاب اسلامی، افزود: امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی با عملی کردن منویات بزرگ امام حسین(ع) بعد از 1400 سال یک درس عملی به ما آموخت و تمام مجالس امام حسین(ع) از گذشته تا حال را ساماندهی کرد و ما ادامه دهنده راه امام حسین(ع) هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه استان یزد ابراز کرد: اکنون  توجه به دین و اعتقادات، خدا و معنویات در همه عالم و همه مکاتب دینی به اوج خود رسیده و قلوب انسان ها متوجه و آماده پذیرش آن شده است.

آیت الله ناصری اذعان کرد: متأسفانه ما در مسیر معرفی انقلاب و دستاوردهای آن به دنیا کوتاهی کرده ایم و هنوز آن طور که بایسته و شایسته است، نتوانسته ایم منویات اصلی امام راحل را تبلیغ نماییم.

وی تصریح کرد: دنیای مادی با ابزارهای خود به دنبال گسترش منویات خود در کل جهان است و گروه های کافر، ملحد و بی دین که دارای صورت انسانی و سیرت شیطانی هستند در جامعه انسانیت کولاک و غوغا می کنند و انسانها را  از نظر عقیده و اعتقادات مسخ می کنند.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: شیاطین انسانی با تبلیغات گسترده، اخلاق و رفتار و معاشرت انسان ها و دوستان خود را به سمت ارتباط با حیوانات سوق می دهند و انسان ها را به تنها زندگی کردن با سگ به جای تشکیل خانواده و زندگی توصیه می کنند.

آیت الله ناصری با یادآوری وجود توصیه های اخلاق اجتماعی و ارتباطات انسانی در اسلام گفت: به هر حال الان دشمن همه حرکت خود را برای جدایی از فرهنگ دینی و اخلاقی و بر اساس ترویج حیوانیت و خوی حیوانی گذاشته است زیرا آنها با اخلاق حیوانی بیشتر همراه هستند و از منظر آنان اخلاق حیوانی اخلاق دست و پاگیری نیست و یله و رها هستند و دربست تسلیم هوای نفس و شیطان می شوند.

وی، یکی از راه های نفوذ دشمنان را فضای مجازی در خانه و خانواده دانست و افزود: اعضای یک خانواده به فضای مجازی و ارتباط مجازی با یکدیگر مبتلا شده اند و این روشی است که از حرکات نظامی برای دشمنان اولویت بیشتری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار کرد: حرکت نظامی دشمنان تبدیل به حرکت شیطانی با ابزارهای شیطانی شده که با همزدن روحیه و اخلاق انسانی، شخصیت افراد جامعه را از خدا و قرآن و حیثیت و انسانیت به صورت ریشه ای می زدایند.

آیت الله ناصری تصریح کرد: دشمنان در کربلا به دنبال تسلیم شدن امام حسین(ع) بودند و می خواستند اسلام را از بین ببرند و در برابر این حرکت دشمنان، اگر فداکاری و صبوری ائمه اطهار(ع) نبود اسلامی برای ما باقی نمی ماند.

وی هشدار داد: اگر قلوب و اخلاق مردم تسلیم دشمنان شود دیگر دفاع نظامی پاسخگو نخواهد بود و بنده امسال در هیئات سینه زنی از مداحان خواستم برای نابودی و دفع توطئه دشمنان ورفع گرفتاری های مردم دعا کنند ولی متأسفانه همه توجه ندارند.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: ما در جبهه ها تنها با اسلحه نجنگیدیم و در بعضی از عملیات ها که خودم حاضر بودم وقتی با دوربین صحنه دشمن را نگاه می کردیم دارای هزاران وسیله جنگی بود در حالی که ما در قرارگاه فرماندهی کاتیوشا هم نداشتیم و رزمندگان با ایمان خود پیروز می شدند و وسایل جنگی دشمنان را غنیمت می گرفتند.

وی با توصیه به اینکه الان هم نباید توجه ما به خدا کمرنگ شود، تأکید کرد: همه ما باید با افزایش آگاهی های خود، روحیه انقلابی را در خود ایجاد و تقویت کنیم و وجود دعواهای سیاسی، کناره گیری از مردم و منتظر این و آن شدن برای حل مشکلات و به دنبال نام و نشان بودن با روحیه انقلابی منافات دارد و به اسلام وانقلاب ضربه می زند.

آیت الله ناصری افزود: همه دل خود را به اسلام و امام حسین (ع)بدهیم و با دلسوزی برای اسلام، مردم را نجات  دهیم و یکی از رسالت های حوزویان در این برهه از زمان است که ما در کنار مردم باشند و با مهربانی به حل مشکلات مردم و همنوعان خود بپردازند.

وی به مسئولان توصیه کرد: با جدیت به دنبال حل مشکلات مردم و راه چاره باشند و  مردم اگر وارد میدان شوند می توانند بهتر از مسئولان مدیریت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، آخرین توصیه امام حسین(ع) را سفارش به تقوا بیان کرد و افزود: از مصادیق تقوا می توان به تقوای اقتصادی، سیاسی و اخلاقی اشاره کرد و با دوری از غرور و تکبر خود را به  خدا بسپاریم و با خدا معامله کنیم زیرا امام حسین(ع) هم با خدا معامله کرد.

آیت الله ناصری ابراز کرد: زمانی که دشمنان به امام حسین(ع) حمله ور شدند در روایتی 360 ضربه به امام حسین(ع) زدند، ولی امام(ع) به دنبال رضایت خداوند بودند و ما هم باید به دنبال خلوص نیت باشیم چون عشق به اسلام و امام حسین(ع) ما را به حوزه آورده است و ما باید به دنبال تحصیل علم و نجات انسان ها باشیم و توطئه صهیونیست ها و آمریکایی ها را با خلوص نیت و با دعا به درگاه خداوند خنثی کنیم.

وی ادر پایان گفت: دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برنامه ریزی و خلوص نیت به دنبال نجات مردم و کشور و راهکاری برای خدمت بهتر به جامعه باشند.

 

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha